Gazdaság
Továbbra is kedvező szinten a magyar üzemanyagárak
A szomszédos országok közül szeptemberben Ausztriában, Horvátországban, Szerbiában, Szlovéniában és Szlovákiában is magasabb volt az átlagos benzinár
A közlemény felidézi, hogy az EU Weekly Oil Bulletin kimutatásai alapján szeptemberben a 95-ös oktánszámú benzin átlagára Magyarországon 585 forint volt, ami 20 forintos csökkenést jelent az előző havi adatokhoz képest.
Ez azt jelenti, hogy a benzin átlagára két forinttal, vagyis 0,3 százalékkal alacsonyabb volt a szomszédos országok 587 forintos átlagánál. A dízel üzemanyag szeptemberi átlagára 592 forint volt hazánkban, ami 19 forintos mérséklődést jelent augusztushoz képest.
Ennek eredményeként a dízel is egy forinttal, 0,2 százalékkal volt kedvezőbb, mint a környező országokban. A szomszédos országok közül szeptemberben Ausztriában, Horvátországban, Szerbiában, Szlovéniában és Szlovákiában is magasabb volt az átlagos benzinár, míg a dízel átlagára Ausztriában, Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában haladta meg a magyar értéket.
Az NGM hangsúlyozza, a háború hatására megemelkedett üzemanyagárak letörésének, a kormány intézkedéseinek köszönhetően a magyar lakosság jelenleg 66 forinttal olcsóbban tankolhat benzint, és 71 forinttal kedvezőbb áron juthat dízelhez, mint azok áprilisi és februári csúcsértékeinek idején. Az üzemanyag-kereskedők felelősségteljes árpolitikája, valamint együttműködésük jelentős szerepet játszik abban, hogy a magyar családok továbbra is kedvező áron vásárolhatnak üzemanyagot, elkerülve azt az igazságtalan helyzetet, hogy magasabb árat kelljen fizetniük az üzemanyagért, mint a szomszédos országokban – fogalmazott az NGM.
Emlékeztetnek arra is, hogy a Magyar Ásványolaj Szövetség és a Független Benzinkutasok Szövetségének kezdeményezésére, a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával, júliusban sor került az üzemanyagárak elemzési módszertanának finomhangolására. Az új rendszer szerint az árak nyomon követése havi adatszolgáltatás alapján történik, a korábbi heti összehasonlítások helyett, ami csökkenti az egyes országokra jellemző eltérések torzító hatását.
A KSH jelentése nyomán az NGM megerősítette, hogy a magyar üzemanyagárak továbbra is versenyképesek és belesimulnak a szomszédos országok átlagába, összhangban a kormány céljaival. A kormány továbbra is bízik az üzemanyag-kereskedők együttműködésében – írta az NGM.