Gazdaság

Összeomlott a legnagyobb magyar csomagküldő cég

Van olyan ügyfelük, aki még két hét elteltével sem kapta meg a küldeményét

Egyre többen panaszkodnak a Packeta csomagküldő hálózatra. A cég hétfőre ígért tájékoztatást, globális lehet a probléma – írja az Origo.

Összeomlott a legnagyobb magyar csomagküldő cég
A Packeta csomagküldő hálózatnál fennakadások vannak (képünk illusztráció)
Fotó: AFP/ANP/ANP Mag/Ramon van Flymen

Hetek óta súlyos fennakadások vannak a Packeta csomagküldő szolgáltatónál – erről a Világgazdaság több olvasói jelzést is kapott. Ezeket megerősítik az internetes fórumokon fellelhető, tucatszám olvasható panaszok.

A Packeta jelenleg Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózata, miután egyesült a Foxposttal. A Foxpost és a Packeta közösen több mint 2700 csomagautomatát és 1800 csomagátvételi pontot üzemeltet Magyarországon. Szeptember elején azt is bejelentették, hogy mindkét vállalat vezetősége megkezdi a fokozatos integrációt annak érdekében, hogy szolgáltatásaikat egységesítsék.

Ez év júniusában jelentették be, hogy a Foxpost nemzetközi tulajdonossal folytathatja dinamikus növekedését, miután a Wallis-csoport, a Trueway (korábbi nevén Finext) és az alapítók megállapodtak a vállalat értékesítéséről. A vevő a Packetát is tulajdonló CVC Capital Partners és az EMMA Capital Group által létrehozott konzorcium.

Jelenleg azonban teljesen másik arcát mutatja a Packeta és a Foxpost fúziója. A Redditen egy kommentelő arról számolt be, hogy tizenkét napja adott fel egy csomagot, és folyamatosan azt az értesítést kapja, hogy szállítás alatt.

A portál olvasóinak jelzéseire tesztelte a cég ügyfélszolgálatát, és felemás tapasztalatokat szerzett. Egyrészt többször nem kapcsolt a megadott szám, ha pedig mégis, akkor csak egy mesterségesintelligencia-alapú robot jelentkezett, amely nem tudott felvilágosítással szolgálni.

A gazdasági portál fennakadásokról szóló érdeklődésére azt a választ küldte a Packeta, hogy leghamarabb hétfőn tudnak részletes tájékoztatást adni.

Azt egyébként a Packeta korábban maga is elismerte, hogy az elmúlt időszakban megnövekedett csomagmennyiség új kihívásokat hozott számára, de cselekszik a megoldás érdekében.

A Packeta Hungary a cég honlapján olvasható bemutatkozás szerint egy cseh anyavállalatú, logisztikai cégcsoport tagja, melyet 2015-ben alapítottak azzal a céllal, hogy megkönnyítsék a webshopoknak a rendelések kézbesítését vásárlóiknak. A Packeta mottója a csomagok sorban állás nélküli, gyors és kényelmes átvétele. Ezt az átvevőhelyek sűrű hálózata teszi lehetővé, amelyek száma cégcsoportszinten több mint tízezer, és minden hónapban újak nyílnak.

Kapcsolódó írásaink