Gazdaság

A Gránit Bank már kártalanította ügyfeleit

A Gránit Banknál vasárnap megtörtént az ügyfelek kártalanítása, ugyanis a számlájukra megérkeztek a jóváírások az Apple-től a jogosulatlan App Store-terhelések miatt – közölte a Gránit Bank vasárnap.

A Gránit Bank már kártalanította ügyfeleit
A jogosulatlan App Store-terheléseket a Gránit Bank már jóváírta ügyfelei számláján (képünk illusztráció)
Fotó: AFP/NurPhoto/Jonathan Raa

A Gránit Bank az App Store incidens kapcsán azonnal cselekedett ügyfelei pénzének biztonsága érdekében – emelték ki.

A közlemény szerint a bank rögtön felvette a kapcsolatot az Apple-lel, és letiltotta a jogtalan terheléseket indító kereskedői platformot. Ezen felül az incidens éjjelén SMS-t küldött valamennyi banki mobilalkalmazással rendelkező ügyfelének, amelyben figyelmeztette őket, hogy biztonságuk érdekében állítsák minimumra kártyáik online limitét, amelyet valós fizetéshez bármikor módosíthatnak.

A figyelmeztetés hatására az elmúlt napokban hússzorosára nőtt a limitállitások száma – közölték.

Arra is kitértek, hogy a jogtalan terhelésekre vonatkozó bejelentést követően az Apple azonnal tájékoztatta a bankot, hogy a probléma ismert számukra, dolgoznak a megoldáson, és orvosolják a hibát. Vasárnap pedig megérkeztek a jóváírások az Apple-től, amelyek meg is jelentek a károsult ügyfelek számláján – ismertette a Gránit Bank.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) szombaton közleményben szólította fel a hitelintézeteket, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple által okozott, technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást.

A jegybank közölte: egyértelműen állást foglaltak, hogy az Apple által szerdán technikai okokból jogosulatlanul indított nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz teljeskörűen visszajár az ügyfeleknek. A jegybank rámutatott: technikai hiba okozta a terheléseket, ami az Apple webáruház nemzetközi bankkártyaelfogadó partnerénél következett be, nincs szó kibertámadásról.

A hiba következtében a magyar ügyfeleknél szerdán 18 és 20 óra között mintegy 780 000 jogosulatlan terhelés történt több mint kétmilliárd forint értékben – jelezte közleményében az MNB.

Kapcsolódó írásaink