Gazdaság

Évi 3 milliárd forint jut a nemzeti bormarketing stratégia megvalósítására

Évi 3 milliárd forintot biztosít a kormány a nemzeti bormarketing stratégia megvalósítására – jelentette be a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos szombaton, a budapesti Vince gálán.

Évi 3 milliárd forint jut a nemzeti bormarketing stratégia megvalósítására
Borkóstoló a Vince gála 2022 elnevezésű rendezvényen a Szépművészeti Múzeumban
Fotó: MTI/Bruzák Noémi

Rókusfalvy Pál abban bízik, hogy a költségvetési támogatás hatékonyan felhasználásával erősödhet a magyar bor nemzetközi elismertsége, így a jelenleginél sokkal magasabb áron lehet majd külföldön eladni.

A sikerhez együttműködésre, a magyar borközösség támogató összefogására ugyancsak szükség lesz, és nagyon sok fog múlni a fiatalokon is, hiszen a változásoknak mindig ők a kezdeményezői – hangzott el. Jó érzés ugyanakkor látni, hogy az újításaikat a rendszerváltás utáni első borásznemzedék hagyományaira alapozzák – tette hozzá.     

A kormánybiztos szerint a magyaroknak a bor elsősorban nem alkohol, hanem kultúra, és jó lenne, ha „nem csak mi magyarok tudnánk, hogy világhírűek vagyunk” ezen a téren – fogalmazott.

A feladat és a tét egyaránt óriási, de ilyen lehetőség sem volt még, a szőlő-bor ágazat marketingje ekkora segítséget nem kapott korábban. Az ország adottságai kedvezőek, a magyar borászok kiválóak, boraik világszínvonalúak, ki kell tehát használni a lehetőségeket, és az eredmény nem marad el – mondta Rókusfalvy Pál.

Kapcsolódó írásaink