Gazdaság

Stratégiai együttműködést kötött a turisztikai ügynökség a kertörökség népszerűsítésére

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Magyar Kertörökség Alapítvány (MKA) stratégiai együttműködési megállapodást kötött, amely kiterjed a marketingkommunikáció kölcsönös támogatására, a hazai kertörökség minősítési rendszerének kidolgozására, valamint a turisztikai vonzerőt jelentő kertörökségi helyszínek belföldi és külföldi népszerűsítésére is.

Stratégiai együttműködést kötött a turisztikai ügynökség a kertörökség népszerűsítésére
A kertturizmus mára olyan turisztikai termékké vált, amely meghosszabbítja a tartózkodást és újabb utazásra inspirálhat
Fotó: MH

A MTÜ csütörtöki tájékoztatása szerint a dokumentum rögzíti, hogy a történeti és történeti értékű kertek a kulturális örökség meghatározó részei. A felek rövid távú célja a Magyar Történeti Kertútvonalak létrehozása, azok nyomtatott és mobilapplikációs térképen történő megjelenítése az ott elérhető szolgáltatásokkal kiegészítve.

Mint kiderült, a stratégiai partnerség kiterjed a hazai kertörökség minősítési rendszerének kidolgozására, az együttműködésre az idegenvezető-képzésben, valamint a Tourinform irodák szakmai tevékenységének támogatására.

Tervek között szerepel a történeti kertek fenntartását, kezelését, menedzsmentjét érintő posztgraduális képzés indítása is, amely a Budapesti Gazdasági Egyetem és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézetének bevonásával valósulhat meg.

A közlemény idézi Guller Zoltánt, az MTÜ vezérigazgatóját, aki hangsúlyozta, hogy egyre nagyobb a kereslet a kulturális turizmushoz kapcsolódó minőségi, természetközeli élményt nyújtó programok iránt. Kifejtette: fontos, hogy a hazai kertturisztikai termékek szolgáltatási színvonala elérje a nyugat-európai szintet, ehhez a turisztikai szereplők olyan hatékony együttműködésére van szükség, mint amilyen az MTÜ és az MKA között kötött megállapodás is.

Herczeg Ágnes, az MKA elnöke elmondta: az alapítvány széles hazai tudományos és kiterjedt külföldi szakmai kapcsolatokkal rendelkezik. Célja, hogy Magyarországon is méltó rangján kezeljék a kertörökséget, amelynek megóvásában és fejlesztésében elengedhetetlen szerep jut a kertturizmusnak.
A közleményből továbbá kiderül, hogy Magyarországon csaknem kétezer olyan kert van, amelyek természeti, műemléki, kertépítészeti értékei jelentősek, ezek nagy lehetőséget jelentenek a turizmus számára. Az elmúlt években a Nemzeti Kastélyprogram és Nemzeti Várprogram keretében számos kastély és vár újult meg.

A kertturizmus mára olyan turisztikai termékké vált, amely meghosszabbítja a tartózkodást és újabb utazásra inspirál. Egy közelmúltban készült felmérés szerint a történeti kerteket, arborétumokat is érintő utazások 93 százalékban kapcsolódnak valamilyen további programhoz.

Az MTÜ kiemelte, a 175 legjelentősebb hazai turisztikai attrakció közül a leglátogatottabb, kertturisztikai szempontból is meghatározó parkkal rendelkezik a Gödöllői Királyi Kastély, a keszthelyi Festetics-kastély és a Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont. Ez a három tavaly nyáron több mint 762 ezer látogatót vonzott, amelyek 96 százaléka belföldi látogató volt.

Kapcsolódó írásaink