Gazdaság

„A kormány célja, hogy a gazdaság hi-tech, zöld és hazai alapokon álló legyen”

A magyar kormány célkitűzése, hogy a gazdaság hi-tech, zöld és hazai alapokon álló legyen - mondta a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kedden Zsámbékon.

„A kormány célja, hogy a gazdaság hi-tech, zöld és hazai alapokon álló legyen”
Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára
Fotó: MH

Vitézy Dávid az első szériában gyártott, tisztán elektromos DAF nyergesvontató bemutatóján kijelentette: az áruszállítás zöldebbé tétele a kormány és a gazdasági szereplők közös missziója.

Hozzátette, hogy a káros anyagok kibocsátásának ötödéért a közlekedési szektor felel, ennek 98 százalékát a közúti szállítás okozza. A káros anyagok kibocsátásának csökkentéshez ezért a közúti szállítás zöldítésén keresztül vezet az út - mondta az államtitkár.     

Kiemelte: a kormány jelentős intézkedéseket tesz azért, hogy a vasúti áruszállítást vonzóbbá tegye. Ugyanakkor hangsúlyozta: „a közúti áruszállítás dominanciája eltűnni nem fog, ezért ha a szektort zöldíteni szeretnénk, akkor arra van szükség, hogy a tehergépjárművek, nyergesvontatók meghajtását, működését zöldítsük”.

Emlékeztetett arra is: a magyar kormány az elmúlt időszakban több mint 20 milliárd forinttal támogatta elektromos kerékpárok, robogók, autók, taxik, buszok beszerzését és több mint 30 milliárd forint új támogatás is rendelkezésre fog állni a zöld busz program folytatásához.

Gavallér Péter, a DAF Hungary ügyvezető igazgatója elmondta, hogy ebben az évben 200 elektromos jármű értékesítését tűzte ki a cég Európa-szerte és 2025-re évente 1500 tisztán elektromos meghajtású nyergesvontató gyártását tervezik. Közép-Kelet-Európában a Waberer's csoport az első, amely szériában gyártott, tisztán elektromos meghajtású nyergesvontatót vesz használatba - fűzte hozzá az igazgató.
 

Kapcsolódó írásaink

A zöldátállást a nagy szennyezőknek kell fizetniük

ĀAz Európai Parlament (EP) jövő heti plenáris ülésén dönt az Irány az 55 százalék (azaz a Fit for 55) klíma- és energiacsomagról, amelynek célja, hogy az EU a károsanyag-kibocsátását 2030-ra 55 százalékkal csökkentse