Gazdaság
Mintegy 20 ezerrel dolgoznak többen Heves megyében 2010-hez képest

A magyar kormány 2020-ban döntött a gazdaságfejlesztési zónák létrehozásáról annak érdekében, hogy a történelmi régiók versenyképes gazdasági egységekként fejlődhessenek tovább. Az Északkelet-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna célja Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyék országhatárokon átnyúló hatású, átfogó fejlesztése. A zóna stratégiai jövőképe szerint erősségeire alapozva 2030-ra Magyarország legnagyobb ipari tudásparkjává válik, gazdasága innovációra épül, és magas hozzáadott értéket képvisel.
Palkovics László a terület országgyűlési képviselőivel, megyei és városi vezetőivel tekintette át a fejlesztési elképzeléseket, az előkészítésükben elért előrehaladást. Heves megye húzóágazatai központi szerepet töltenek be a versenyképesség javításában, az elektronikai ipar, a háztartásigép-ipar, az élelmiszeripar, a jármű- és gépipar, a vegyipar, a kereskedelem mindenütt a legnagyobbak között van. A térségben a többi között kiemelkedően teljesít a vasúti járműgyártás, az autóipari beszállítói tevékenység, a mezőgazdasági gépgyártás és innováció, a gyógyszergyártás és a szolgáltató szektor is.
Palkovics László miniszter, kormánybiztos elmondta:„A munkaalapú gazdaság és társadalom kiépítésében elért eredmények válságállónak bizonyultak, többen dolgoznak Magyarországon, mint a rendszerváltás óta bármikor. A munkahelymegőrző és munkahelyteremtő programok révén Heves megyében több mint 16 ezren részesültek összesen mintegy 7,3 millió forintos támogatásban.
A megyeszékhelyet az M3 autópályából leágazó M25 autóúttal kötöttük be a gyorsforgalmi hálózatba. Jelenleg is zajlik az Eger, Gyöngyös és Hatvan elkerülők megépítésének és a Bátonyterenye-Ózd közötti főútszakaszok fejlesztésének előkészítése. A jelenleg futó programokban 48 megyei útszakasz újul meg összesen 136 kilométer hosszban. Verpelétnél nyílt hozzáférésű rakodóterületet létesítünk, így több tehervonat közlekedhet erre, kiváltva a közúti szállítások egy részét, a teherautók tehát kevésbé zavarják majd a térségben élőket.