Gazdaság

Átalakult az otthon fogalma

Az áruházak újranyitását követően is sokan megmaradtak az online platformokon

A világjárvány hatására megváltoztak az emberek igényei az eddigiekhez képest. A vásárlóknak nemcsak alapvető szük-ségleteik kielégítése miatt van szükség otthonukra, hanem immár munkahelyként, iskolaként vagy akár tornateremként is használhatják azt.

Átalakult az otthon fogalma
A koronavírus-járvány nagy kihívás elé állította az összes vállalatot
Fotó: MH/Hegedüs Róbert

Az érdeklődés az online értékesítés iránt a duplájára nőtt – mondta Kiss Enikő az IKEA kommunikációs koordinátora. A koronavírus-világjárvány kihívások elé állította az összes vállalatot. Elmondta: vállalatuk célja, hogy folyamatosan szebb hétköznapokat teremtsenek az emberek többsége számára elérhető árakon.

Továbbá kiemelte, a cég szeretné támogatni a tudatos fogyasztást, így az elmúlt években és a 2020-as Black Friday alkalmával is arra hívták fel a figyelmet, hogy egy kis odafigyeléssel termékeik élettartama meghosszabbítható, ezért tippeket és ötleteket adnak a bútorok karbantartása, felújítása kapcsán.

Elárulta, hogy az elmúlt pénzügyi évben, ami 2019. szeptember 1-től 2020. augusztus 31-ig tartott a vállalatnál, 6,2 millió látogatót fogadtak, illet­ve 3,4 millióan vásároltak az éttermekben, a bisztrókban valamint a Svéd Finomságok Boltjaiban. Tapasztalataik alapján a világjárvány hatására megváltoztak az emberek igényei az eddigiekhez képest, és nemcsak alapvető szükségleteik kielégítése miatt van szükség otthonukra, hanem újabban munkahelyként, iskolaként vagy akár tornateremként is használhatják azt.

Meglátásuk szerint pont ezért növekszik az otthonok megújítása iránti érdeklődés, ami erős láto­gatottságot eredményez mind az áruházakban, mind honlapjukon. Kiemelte, hogy a cég elindította a Bútorok Második Élete szolgáltatásukat, ezzel is az újrahasznosítást, az upcyclingot (újrahasználás) és a termékek újbóli eladását szorgalmazzák a túlzott fogyasztásra való ösztönzés helyett.

Annak ellenére, hogy 2020-ban negyvenhét napig zárva voltak áruházaik a vírushelyzet miatt, tízszázalékos növekedést értek el. Az érdeklődés az online vásárlás iránt a duplájára nőtt, teljes értékesítésük tizenhárom százaléka származik innen – tette hozzá. 2020-ban a legnagyobb érdeklődést már­ciusban és májusban, valamint a karácsonyt megelőző időszakban tapasztalták, de az áruházak újranyitását követően is megmaradtak az online platformon vásárlók.

Kapcsolódó írásaink