Gazdaság

Átvállalta a kormány a fővárostól az egyik legfontosabb programot

Végre olyan kézbe kerül a fejlesztés, hogy nemcsak az elhatározást, a szándékot, az akaratot lehet látni, hanem majd a beruházás megvalósulását is – mondta tegnap Tuzson Bence

Akkor is felújítja a gödöllői HÉV-et a kormány, ha a főváros nem akarja. Így megkezdődik a HÉV és a 2-es metró összekötésének előkészítése.

Átvállalta a kormány a fővárostól az egyik legfontosabb programot
Kutnyánszky Zsolt, Vitézy Dávid és Szatmáry Kristóf, a XVI. kerület ország­gyűlési képviselője a támogatási szerződés aláírása után
Fotó: Vitézy Dávid Facebook-oldala

Támogatási szerződést kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a MÁV–HÉV Zrt. konzorciumával a gödöllői és a csömöri (H8-as és H9-es) HÉV-vonal teljes felújításának, illetve a 2-es metróval való összekötésének tervezésére, előkészítésére, amire a kormány 4,6 milliárd forint uniós forrást biztosít.

Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati államtitkára, aki egyben Pest megye 5-ös számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője, a tegnapi budapesti aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón a közlekedésfejlesztést az agglomerációs térség egyik legfontosabb kérdésének nevezte. Emlékeztetett arra, a főváros több mint egy éve döntött arról, hogy nem lesz HÉV-fejlesztés, és nem lesz közvetlen összeköttetés sem a 2-es metróval. A kormány azonban Karácsonyékkal szemben úgy döntött, a programot akkor is meg kell valósítani, ha azt a főváros nem akarja.

A kormány átvállalta a programot, és a mostani aláírással megteszi az első komolyabb lépést a vasútvonal fejlesztéséhez, ami az alapja lehet annak, hogy végre új vasúton, új pályán, új állomások mentén, új járművekkel lehet majd utazni ezen a vonalon – mondta Tuzson Bence. Azt hangoztatta, végre olyan kézbe kerül a fejlesztés, hogy nemcsak az elhatározást, a szándékot, az akaratot lehet látni, hanem majd a beruházás megvalósulását is.

A közlekedésfejlesztési beruházás jelentőségét az államtitkár azzal indokolta, hogy a térségben az elmúlt húsz évben 28 százalékkal növekedett a népesség, és hetven százalékkal emelkedett a gépjárművek száma. Hozzátette, ez azt jelenti, hogy az emberek jelentős része autóval jár be Budapestre, ott állnak a dugóban, és nem tudnak bejönni.

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója a tervezett beruházás történetét felidézve kitért arra, a főváros 2020 februárjában a költségvetés elfogadásánál törölte a gödöllői HÉV fejlesztésének finanszírozását, és ezzel leállította a tervezési munkákat.

A kormány idén március 23-án döntött határozatban arról, hogy 4,6 milliárd forint uniós forrású támogatást ad a BFK-nak, ez a forrás teszi lehetővé, hogy a fővárostól átvegyék a projektet. Kutnyánszky Zsolt, az ITM közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára az aláírás előtt arra hívta fel a figyelmet, hogy Budapest a negyedik legsűrűbb vasúthálózattal rendelkező főváros Európában Berlin, Prága és Hamburg után. Hangsúlyozta, hogy ezért a színvonalas közösségi közlekedés kínálatához nincs feltétlenül szükség új, költséges metróvonalak építésére.

Kapcsolódó írásaink