Gazdaság

Gyorsul a vasút Bécs felé

Megújul a Szeged–Szabadka-szakasz, a hegyeshalmi vonalon is jelentős fejlesztések zajlanak

Jelentős változások várhatók a déli és nyugati irányú nemzetközi vasúti közlekedésben, hiszen Szerbia felé két vasútépítési projekt is megkezdődhet jövőre, Bécs felé pedig gyorsul a forgalom.

Gyorsul a vasút Bécs felé
Budapest és Bécs között negyedórával csökkenhet a Railjetek menetideje
Fotó: MH

A mostanában slágertémának számító Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítása mellett még egy szerbiai kapcsolat is előtérbe kerül, ugyanis belátható közelségben a Szeged–Szabadka-vonal felújítása. Mint azt Lázár János, a Szeged–Szabadka–Baja-vonal kialakításának koordinációjáért felelős kormánybiztos a napokban elmondta, a magyar és a szerb kormány már zöld utat adott a beruházásnak, a magyar szakasz felújítása jövőre kezdődhet el, és 2022-ben fejeződhet be.

A Szeged–Rendező–Röszke–országhatár szakaszon a személyszállítás jelenleg szünetel. A csatlakozó 27,8 kilométer hosszú szerb szakaszon szintén szünetel a személyszállítás. A vonal felújítása egyébként azért is sürgető, mert a 2014-ben elkészült engedélyezési tervek 2022. július 26-ig érvényesek, és a Budapest–Kelebia-vonal felújításakor ez az egyetlen kerülőút vasúton Szerbia felé. Röszke állomáson új vágányok és magasperonok, Szentmihálytelek megállóhelynél szintén magasperonok és parkolók létesülnek.

A Budapest–Belgrád-vonal 160 kilométeres szakaszának átépítése szintén jövőre kezdődhet el, és 2023-ban fejeződik be. Budapest és Belgrád között a személyvonatok menetideje a jelenlegi nyolcról várhatóan három órára csökken, a tehervonatok pedig négy és fél óra alatt tehetik meg az utat a két főváros között. Lényeges változás lesz a Budapest és Bécs között közlekedő vonatok menetrendjében 2020 decemberétől.

A tervezett beruházásoknak köszönhetően rövidülnek a menetidők, és a hegyeshalmi határállomáson sem kell megállni. Budapest-Kelenföld és a bécsi főpályaudvar között a jelenlegi 2 óra 26 percről 2 óra tíz percre csökken a menetidő, a vonatok óránként közlekednek, és csak Győrött állnak meg. A jelenlegi napi tizenhárom vonatpár tizenhatra emelkedik, és a menetidő a közúti közlekedéssel is versenyképes. Ez azért is fontos, mert így kikerülhetők az M1-es felújítása miatti dugók. Gyorsul az elővárosi közlekedés, ugyanis óránként közlekednek zónázó vonatok a KöKi terminál és Győr között, és Budapesttől Tatabányáig nem állnak meg. A vonalon ehhez jelentős beruházást kell megvalósítani. A biztosítóberendezések felújításával gyorsítható a közlekedés, csökkenthetőek a késések. A hegyeshalmi határállomáson százhússzal haladhatnak majd át a nemzetközi vonatok.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom