Európai Unió
Az Európai Unió nem olyan, mint a házasság
Civilizációs kihívások az EU-ban

Három ország mindenképpen negatív minta a migráció kérdésében, hiszen Svédországban látjuk azt, hogy a kriminalizáció, a kiskorúak a bevonása bűncselekmények elkövetésébe is hiába van tagadásban ilyen tekintetben a miniszterelnök ez ténykérdés és nagyon sok helyen le is írták, hogy a számok is igazolják sajnos ezt a jelenséget - mondta Petri Bernadett az M1-nek adott interjújában. A XXI. Század Intézet vezető elemzője hozzátette, nem egyedülálló, hogy egy vezető ilyen tekintetben tagadja ezt a jelenséget, de ettől nem lesz megoldva a probléma.
„A másik ország szerintem Németország, ahol ugye már több olyan tartomány van, ahol gyakorlatilag a német nem is elvárás az iskolákban, hiszen nem is tud az lenni annyira más az összetétele az ottani népességnek. És én a harmadiknak Ausztriát mondanám, ahol azért nem olyan régiben született egy döntés, a Sarja-döntés, ami konkrétan egy iszlám szokásjogot alkalmazott és emelt be ezáltal az osztrák jogalkalmazásba és emiatt ugye az európaiba is, ami viszont abba az irányban mutat, hogy egyre nagyobb esély van párhuzamos jogrendszereknek az egymás mellett élésére, ami rendkívül veszélyes, civilizációs kihívás jelent Európa számára. És ugye a nap végén oda jutunk el, hogy migrációval szemben láthatóan egyszer lehet hibát elkövetni, mert az egyszer elkövetett hiba az egészen biztosan komoly következményekkel jel” - fogalmazott a szakértő kiemelve, ez azt jelenti, hogy utána hiába próbálja mondjuk akár egy új kormány vagy akár az a kormány felismerve a problémákat, visszatoloncolni az illegális bevándorlókat, orvosolni a helyzetet, de nem lehet. Megjegyezte, a maradásra nem jogosult illegális migránsoknak nagyjából a 2,8%-a az, amelyik valóban visszatér bárhová is, a többiek maradnak a számok szerint. Ezek az adatok ugye azt mutatják, hogy ezek egymásra épülő problémák és sajnos az Európai Uniós válasz pont ezt nem járja kellő módon körbe, hiszen az a migrációs paktum, amit az Európai Választások előtt néhány héttel erőltettek, arra irányul, hogy továbbra is kezeljük, menedzseljük a migrációt, nem előzzük meg és ami a visszafordításra vonatkozik, ott pedig eszköztelen az Európai Unió és nagyon-nagyon későn ébredt - hívta fel a figyelmet.
Az elemző kifejtette: „Én azt gondolom, hogy érdemes körbejárni azt, hogy miért szuverenitási probléma a versenyképesség. Ugye az, hogyha önmagában az Európai Unió, de akár az egyes tagállamai elszenvedik a versenyképességnek a hiátusait, ha szabad így fogalmazni, amit jelenleg az uniónak a megközelítésében látunk, az ideologizált gazdaságpolitika, a teljesen megmagyarázhatatlan szankciók, az orosz-ukrán háborúhoz kapcsolódó eredménytelen szankciók, a jogállamisági különböző eszközrendszer, ami szintén elvesz és nem ad, ezeket sorba állítva azt látjuk, hogy az derül ki, hogy az Európai Unió számára sokkal fontosabb az ideológia, mint amennyire fontos az önrendelkezésük az országoknak. Most az a téveszme szerintem, és ezt a föderalisták szokták is mondani, hogy létezik európai szuverenitás nemzeti nélkül. Megvédeni magukat csak a tagállamok tudják. Minden szuverenitás, amit egyáltalán említhetünk az EU kapcsán, az ráépül a tagállamok önrendelkezésére” - fogalmazott Petri Bernaadett.
Bizonyos hatáskörüket közösen gyakorolnak, és ugye ismét egy félreértést tegyünk helyre, nem mond le senki a szuverenitásáról, amikor belép az Európai Unióba, nem olyan, mint a házasság, hanem ilyen tekintetben itt tényleg arról van szó, hogy együtt gyakorolnak bizonyos hatásköröket, együtt járnak el, és ez nagyon fontos, mert a versenyképesség ebben egy alapkérdés - hangsúlyozta a szakértő.