Európai Unió
A törölt légijáratok árát visszatérítik
Az utasok 14 napon belül visszakapják a jegy összegét

A brüsszeli közlemény szerint a törölt légijáratok esetén az Expedia és a Lastminute.com a visszatérítést hét napon belül utalja át a fogyasztónak, attól a naptól számítva, amikor az online utazási iroda megkapta a jegy árát a légitársaságtól. Ez a fogyasztók számára legfeljebb 14 napon belüli visszatérítést eredményez.
A két online utazási iroda vállalta továbbá, hogy elérhetőségeiket, például a telefonszámukat és e-mail-címüket honlapjuk ügyfélszolgálati rovatában könnyen elérhetővé teszik. Vállalták, hogy az általuk kínált szolgáltatási csomagokról egyértelműbb tájékoztatást adnak, továbbá könnyen érthető módon és azonnal tájékoztatják a légi utasokat jogaikról azokban az esetekben, amikor a légitársaság törli járatait.
A fogyasztók a jövőben tájékoztatást kapnak arról is, hogy a légitársaságok közvetítői által kínált egyes szolgáltatások milyen következményekkel járhatnak az utasjogokra nézve az érintett járat fennakadása esetén, ha például az utazásnak csak az egyik szakaszát törlik.
A Lastminute.com beleegyezett abba, hogy e kötelezettségvállalások többségét szeptember 1-jéig teljes mértékben végrehajtja, míg az Expedia kijelentette, hogy intézkedéseit mielőbb összhangba hozza az említett vállalásokkal – írták.
A felsorolt fogyasztóvédelmi kötelezettségvállalásokat ezt megelőzően az Edreams ODIGEO, az Etraveli Group és a Kiwi.com fogadta el, ezzel eddig öt nagy online utazási iroda teljesíti azokat – tették hozzá.