Belföld

Két forgalmas csomópontban újultak meg az utastájékoztató táblák

Ismét két forgalmas fővárosi csomópontban újultak meg az utastájékoztató táblák: Zugló vasútállomásnál és a Nyugati pályaudvar környékén cserélte korszerűbbre a BKK a megállóhelytáblákat. Az ügyfelek szokásait és igényeit szem előtt tartva logikusabban elhelyezett, könnyen értelmezhető információkkal segítik az utazóközönséget. A fejlesztés által Budapest és közösségi közlekedése még élhetőbbé és kényelmesebbé válik - derült ki a Budapesti Közlekedési Központ közleményéből.

Két forgalmas csomópontban újultak meg az utastájékoztató táblák
Zugló vasútállomásnál és a Nyugati pályaudvarnál korszerűsítette az utastájékoztató táblákat a BKK
Fotó: BKK/Nyirő Simon

A BKK célja, hogy a főváros minden pontján korszerű, jól használható információs pontok álljanak rendelkezésre. Zugló vasútállomásnál és a Nyugati tér környékén kihelyezett új táblák gyorsabb eligazodást tesznek lehetővé az utasok számára. A projekt a fővárosi közlekedési csomópontok utastájékoztatásának fokozatos megújítását célzó fejlesztéssorozat része.

A BKK az ügyféligények mentén megújítja a csomópontokon az üzemeltetésében lévő információs elemeket. A társaság nemcsak a rossz állapotú berendezéseket cseréli le, hanem ott is új, korszerű megoldásokat alkalmaz, ahol az más okból indokolt.

Élhetőbb város, könnyebb tájékozódás

Az egyedi azonosító kódok segítségével az utasok könnyebben megtalálják a nekik szükséges járatokat azokon a végállomásokon és csomópontokban is, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk és / vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is. Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet tájékozódni, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban kell felszállni. Az új táblák nemcsak vizuálisan vonzóbbak, hanem jobban illeszkednek az utasok igényeihez, és segítik a gyorsabb információszerzést.

A Budapesti Közlekedési Központ az elmúlt három és fél évben már több mint 50 csomópontban tette korszerűbbé a tájékoztatást, és a következő hetekben, hónapokban a szakemberek további forgalmas helyszíneken folytatják a munkát. A három és fél év alatt összesen több mint 2000 tábla került ki és újult meg a BKK gondozásában.

A közlekedési tájékoztatás nem pusztán eszköz, hanem egy élhetőbb város fontos feltétele. A BKK célja, hogy a fővárosban élők, a turisták és az alkalmi utasok egyaránt egyszerűen és gyorsan elérhessék úti céljukat. 2025-ben a társaság kiemelt figyelmet fordít arra, hogy Budapesten mindenki számára átláthatóbb, korszerűbb és kényelmesebb legyen a közösségi közlekedés.

Kapcsolódó írásaink