Belföld

Huszonnégy állami fejlesztés kapott zöld utat

Kéttucatnyi fejlesztésről döntött a kormány. Debrecentől Iváncsáig, Zalaegerszegen és Nyíregyházán át meghatározó közúti és vasúti projektek indulnak el. Az is kiderült, mi lesz az M4-es, az M49-es, az M76-os és az M100-as gyorsforgalmi úttal – számolt be róla az Origo a Világgazdaság összeállítása nyomán.

Huszonnégy állami fejlesztés kapott zöld utat
Képünk illusztráció
Fotó: ANP via AFP/ANP Mag

Összesen 24 projekt megindításáról döntött a kormány, ami azt jelenti, hogy az érintett beruházásoknál megkezdődhetnek a tervezésre irányuló közbeszerzési eljárások. Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) tájékoztatása alapján elmondható, hogy valóban „a vidéket preferáló fejlesztéspolitikai fordulat jön”. A szóban forgó beruházások ugyanis kivétel nélkül vidéki városokat érintenek: Debrecen, Iváncsa, Dunakeszi, Zalaegerszeg, Nyíregyháza és Kecskemét térségét.

Az Origo emellett jelezte, hogy az M4 gyorsforgalmi út Törökszentmiklós–Kisújszállás közötti szakasza is állami beruházásként valósul meg. Itt a kivitelezés 2023 év első negyedéve óta az ütemtervnek megfelelően zajlik. A folytatást jelentő Berettyóújfaluig tartó szakaszt az autópálya-koncesszió szerződése értelmében a Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. valósítja meg.Az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös–Csenger (országhatár) közötti szakasz esetében folyamatban van a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás megindítása. Ugyanez igaz a Mohácsi Duna-híd és kapcsolódó úthálózat építésére, illetve a Hercegszántó–Backi Breg (Béreg) közúti határátkelő fejlesztésére.

A városi fejlesztések részletes bemutatása itt érhető el.

Kapcsolódó írásaink