Belföld
„Ha akarom, akkor kelekótyaság, ha akarom, akkor kóklerség!”

A volt főpolgármester elmondta, örül, hogy elkészült a Lánchíd, de emlékeztetett: karrierje végén annyi pénz volt Budapest a kasszájában, hogy abból azonnal körülbelül nyolcszor fel lehetett volna újítani. Bár a jelenlegi, baloldali vezetés azt állítja, határidőre elkészültek a projekttel, Tarlós István megjegyezte: csak az a kérdés, hogy milyen határidőn belül, ugyanis az eredeti határidő 2021 vége volt.
A hatmilliárd forintos kormánytámogatás egyik alapvetése az volt, hogy 18 hónapon belül a teljes forgalomnak vissza kell adni a hidat, de ez nem történt meg, hiszen autók nem közlekedhetnek rajta, ami Tarlós István szavai szerint azt jelenti, hogy Karácsony Gergely szerződést szegett.
Arra a felvetésre, hogy a városháza a budapestiek hét százalékának véleményére hivatkozva zárta el a hidat az autósok elől, úgy fogalmazott: „Hát ez, ha akarom, akkor kelekótyaság, ha akarom, akkor kóklerség! Mert ilyen alacsony részvételi számra támaszkodva döntést hozni teljesen komolytalan.”
A sokat és sokak által kritizált Üllői úti biciklisávról is lesújtó véleménye volt az egykori városvezetőnek. „A szakmai szempontok nem zavarták össze azoknak a gondolkodását, akik ezt kitalálták” – mondta, hozzáfűzve, semmi baja a bicikliutakkal, a főpolgármestersége idején is fejlesztették a kerékpárutak hálózatát, de ő inkább a szakmailag megalapozottan épített kerékpárutak híve.
„Úgyhogy sem korrektség, sem igazmondás, sem arányérzék, sem szakmai szempont nem támasztja alá a főváros jelenlegi »örömködését«” – szögezte le Tarlós István.
Karácsony Gergely már megint kiszúrt mindenkivel – hangsúlyozta közleményében a Fidesz fővárosi szervezete. „Már azzal sem értettünk egyet, hogy a főpolgármester hétvégére lezárta a pesti alsó rakpartot, de legalább azt ígérte, hogy hétköznap közlekedhetnek majd rajta az autósok. Eddig” – olvasható a Facebook-posztban, mely azonban rámutat: a főpolgármester most teljesen érthetetlen okból úgy döntött, hogy munkaidőben is kitiltja az autókat a pesti rakpartról, ezzel pedig csak fokozta az eddig is elviselhetetlen káoszt és dugót.
„A rakpart ráadásul a fő észak-déli közlekedési folyosó, a napközbeni ellehetetlenítése érdemi alternatíva nélkül rengeteg fuvarozót, áruszállítót, szerelőt és futárt is nehéz helyzetbe hoz. A döntés ellen a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara is tiltakozott, de Karácsony Gergely minden észérvet figyelmen kívül hagyott” – emelte ki a budapesti Fidesz.