Belföld

Brüsszeli pénzből érzékenyítik a tanárokat

Befogadó terek címmel és az Európai Bizottság finanszírozásával indít képzést fővárosi és vidéki tanároknak az Amnesty International Magyarország, valamint a Labrisz Leszbikus Egyesület. A 16 órás érzékenyítés során a résztvevők tisztába kerülhetnek „az ­LMBTQ-fogalmakkal”, valamint a rendezők szerint homofób és transzfób törvény (gyermekvédelmi törvény) negatív társadalmi hatásaival.

Brüsszeli pénzből érzékenyítik a tanárokat
Részlet a Meseország mindenkié című LMBTQ-érzékenyítő könyvből
Fotó: AFP/Kisbenedek Attila

Vidékre is kiterjesztik az iskolákat és munkahelyeket célzó érzékenyítő programjukat a hazai LMBTQ-szervezetek. A Magyar Nemzet beszámolója szerint az Európai Bizottság által finanszírozott, Befogadó terek elnevezésű programban a szervezők Budapest mellett Pécsen és Szegeden is oktatási projektet indítanak a pedagógusoknak és fiatalokkal dolgozó szakembereknek, amelyet az Amnesty International Magyarország, valamint a Labrisz Leszbikus Egyesület szakemberei és trénerei fognak lebonyolítani. A 16 órás érzékenyítés során a tanárok tisztába kerülhetnek „az ­LMBTQ-fogalmakkal”, valamint a rendezők szerint homofób és transzfób törvény (gyermekvédelmi törvény) negatív társadalmi hatásaival.

A Labrisz Leszbikus Egyesület ügyvivője szerint az lenne jó, ha akkreditált képzést tudnának csinálni a tanároknak. „A pedagógusoknak meg van adva, hogy hány év alatt mennyi továbbképzésen kell részt venniük, de abba csak az akkreditált képzések számítanak bele. Biztos vagyok benne, hogy nagyon-nagyon nehéz lenne most egy ilyen programot akkreditáltatni. Szegény pedagógusok pedig annyira túl vannak terhelve, hogy nem fognak elmenni egy akkreditálatlan képzésre, mert nem fér bele az életükbe” – fejtegette a Telexnek adott interjúban Rédai Dorottya.

A szervezet ügyvivője arra is kitért, hogy a Meseország mindenkié című kiadvány meséivel kapcsolatban is tartanak képzéseket a pedagógusoknak arról, „hogyan lehet felhasználni a meséket az órákon különböző emberi jogi témák megvitatására”.