Belföld

Nincs országos tiltakozó hullám a NAT miatt

Fidesz: A szocialistáknak biztosan jobban tetszene egy Gyurcsány-féle nemzetellenes és liberális alaptanterv, Soros György nyílt társadalom eszméivel és genderiskolákkal

Csupán a hazai tanártársadalom töredéke utasítja el a megújult alaptantervet, hiába próbál az ellenzék újabb pedagóguslázadást szítani.

Nincs országos tiltakozó hullám a NAT miatt
Elemi ellenállásnak láttatja az ellenzék, de csak a tanárok töredéke tiltakozik
Fotó: MH/Papajcsik Péter

Miközben az ellenzéki sajtó elemi erejű országos tiltakozást igyekszik láttatni a módosított Nemzeti alaptantervvel szemben, a „Számok – a baloldali álhírek ellenszere” nevű Facebook-oldal számításai szerint a protestálók mindössze a magyarországi tanárok 0,2 százalékát alkotják. A Magyartanárok Egyesületének a tagdíjbevétel alapján hetvenhét tagja van, az „egyetemi oktatók” nyílt levelét negyvenheten írták alá, a Történelemtanárok Egyletének – szintén a tagdíjbevételből visszaszámolva – százharmincegy tagja van, a pécsi Janus Pannonius Gimnázium harmincegy tanára testületileg csatlakozott a tiltakozáshoz, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének tagjai közül pedig eddig tizenöten töltöttek fel fotót magukról „nonat” hashtag-gel. Ez a mintegy háromszáz pedagógus jelenti a száznegyvenezer főt meghaladó hazai tanártársadalomnak csupán 0,2 század százalékát. Ám az ellenzők aránya akkor sem jelentős, ha az egész PDSZ-t ide számítjuk, hiszen hivatalos taglétszámuk 2690 fő. Nem meglepő friss hír, hogy a 2016-os „kockásinges” mozgalmat elindító miskolci Herman Ottó Gimnázium tanárai is állást foglaltak a NAT ellen. Ugyanakkor a Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Archívum (Retörki) üdvözölte, hogy az alaptanterv „általános- és középiskolai szinten is mer foglalkozni az 1989-1990-es évek eseményeivel, így a közoktatásból kikerülő tanulók összefüggéseiben szemlélhetik a rendszerváltás folyamatait, felismerve történelmi jelentőségét”. A Magyarságkutató Intézet szintén pozitívumként értékeli, hogy „az irodalom és a történelem tananyagban hangsúlyozottan megjelenik a nemzeti tartalom, a hazaszeretet, a nemzeti öntudat”, s így „kialakul a tanulókban a nemzeti büszkeség, a haza iránti elkötelezettség és a nemzeti összetartozás érzése”.

Kunhalmi Ágnes, a szocialisták oktatáspolitikusa – aki a múlt héten összekeverte Nyirő József erdélyi írót Nyírő Gyula pszichiáterrel – tegnapi sajtótájékoztatóján ismét „ókonzervatívnak” minősítette a módosított NAT-ot. A Fidesz Kunhalmi kijelentéseire úgy reagált: a szocialistáknak egész biztosan jobban tetszene egy Gyurcsány-féle nemzetellenes és liberális alaptanterv, Soros nyílt társadalom eszméivel és genderiskolákkal, amelyekben a diákok se nemzeti, se nemi identitást nem kapnak. „Mi nem ilyet akarunk. A módosított NAT vállaltan hazafias, gyermekközpontú és 21. századi. Az a cél, hogy a magyar diákok megismerjék a nemzeti kultúrájukat, jobban értsék a történelmi és természettudományi összefüggéseket, eredményesebben tanuljanak nyelveket, és az iskolában életképes tudást szerezzenek” – hangsúlyozta a kormánypárt.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom