Autó-motor
Bizarr vége lett a Las Vegas-i Nagydíjnak
Verstappen megállíthatstlan?

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azzal indokolta a drasztikus lépést, hogy a viadal utáni ellenőrzések során kiderült, mindkét autó kopólemeze - a padlólemez hátsó része - vékonyabbnak bizonyult a megengedettnél.
A versenyt a címvédő és négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte, aki így - Piastrival együtt - 24 ponttal követi az éllovas Norrist. Az idényből még két futam van hátra.
Nagy-Britannia:
---------------
Independent:
„Lando Norris és Oscar Piastri kizárása után káoszba fulladt a +címmeccs+. A verseny utáni szeizmikus fejlemények azt jelentik, hogy Max Verstappen, aki győzött Las Vegasban, már csak 24 ponttal van lemaradva a vezető Norristól, és két fordulóval a vége előtt azonos ponttal áll Piastrival.”
Guardian:
„Verstappen az újabb vb-cím közelében. A kizárásról szóló döntés több mint négy órával a verseny vége után született meg, miután megállapították, hogy az autók kopólemeze szabálytalan vastagságú volt.”
Daily Mail:
„Lando Norris a kizárása után nyomás alatt a világbajnoki pontversenyben.”
Sun:
„Norris egyik keze már fogta a vb-trófeát, miután második lett, miközben Piastri negyedikként zárt. De így most Verstappen mindössze 24 ponttal van lemaradva a brit pilótától és ugyanannyi pontja van, mint Piastrinak.”
Hollandia:
----------
AD:
„Bizarr vége lett a Las Vegas-i Nagydíjnak: a McLaren pilótáit kizárták, Max Verstappen esélye a vb-címre ismét megnőtt.”
De Telegraaf:
„McLaren-dráma Las Vegasban”
Svájc:
-------
Tages-Anzeiger:
„A labdarúgásban akkor van vége a mérkőzésnek, amikor a bíró lefújja. A Forma-1-ben a verseny nem feltétlenül ér véget akkor, amikor az utolsó pilóta is áthalad a célvonalon. Ez történt Las Vegasban is, ahol szombaton egy meglehetősen szórakoztató futamot rendeztek, amelyet Max Verstappen nyert meg Lando Norris, George Russell és Oscar Piastri előtt. Több mint négy órával a verseny után azonban ez a rangsor már nem volt érvényes, a McLaren szempontjából drámai események zajlottak. Az istálló egész évben magabiztosnak tűnt a pilóták pontversenyének megnyerésével kapcsolatban, most azonban ez hirtelen megváltozott.”
Blick:
„Ismét teljesen nyílt a vb-harc.”
Ausztria:
---------
Krone:
„McLaren-katasztrófa Las Vegasban! Lando Norrist és Oscar Piastrit kizárták. Ez egyben drámai fordulat a vb-címért folyó küzdelemben is, a futamgyőztes Max Verstappennek most ismét jelentős beleszólása van az ügybe!”
Kleine Zeitung:
„Katasztrófa a verseny vége után! Norrist és Piastrit kizárták. A Forma-1-ben minden milliméternek jelentősége van. Ez a dráma döntő lehet a világbajnokság szempontjából.”
Salzburger Nachrichten:
„McLaren-dráma Las Vegasban: Norrist és Piastrit kizárták, Verstappen győzött.”
Olaszország:
------------
Gazzetta dello Sport:
„Végül valóra vált a McLaren rémálma. Norris pozitívan zárta a futamot, második helyével ugyanis kézzelfogható közelségbe került számára a vb-trófea, de aztán katasztrófába fordult a nap. Sőt, a Las Vegasban győztes Max Verstappen árnyéka még fenyegetőbben vetül rá.”
Corriere della Sera:
„Szenzációs vége lett a Las Vegas-i Nagydíjnak: az ünneplés után kizárás következett, a világbajnokság pedig hirtelen ismét nyílttá vált. A McLaren számára kínosak a történtek, súlyos hibát mutatnak a számításokban.”
Spanyolország:
--------------
Mundo deportivo:
„A Forma-1-es világbajnokság egy váratlan katasztrófával nagyot fordult.”
Marca:
„Káosz a McLarennél! Norrist és Piastrit kizárták, a világbajnokság pedig újra izzik.”
As:
„Fordulat a világbajnokságban: az FIA mindkét McLarent kizárta.”
El Mundo:
„Földrengés a világbajnokságban: Norrist és Piastrit technikai szabálytalanság miatt kizárták Las Vegasban.”
Sport:
„Lando Norris vezeti a vb-t, de a vártnál kisebb előnnyel, miután a szezon 22. versenyén, Las Vegasban utólag kizárták a második helyről. A brit pilóta 24 ponttal vezet Max Verstappen, a Strip győztese előtt. Katarban és Abu-Dzabiban még 58 pontot lehet szerezni.”
Franciaország:
---------------
L'Équipe:
„Max Verstappen ismét harcban a világbajnoki címért.”
Le Monde:
„A Nemzetközi Automobil Szövetség technikai szabályzatát egyik Forma-1-es csapat és pilóta sem hagyhatja figyelmen kívül. Az érintett néhány sor és következményei talán újra felkeltették az érdeklődést a 2025-ös világbajnokság szezonzárója iránt.”
