Autó-motor
Igazi vadállat
Teszt: Mercedes-AMG CLE 53

Ránézésre egy szexi sportkupé, de a lelke mélyén egy igazi vadállat! Széles nyomtáv, izmos fenék és tökéletes arányok - még így, fehérben is elbűvölő jelenség az AMG CLE 53, melyet magyar dizájner tervezett.

Motor, váltó, futómű
A háromliteres sorhatos motort egy turbó és egy kompresszor is lélegezteti. 449 lóerő van benne, plusz 23 a lágy hibrid rendszerből, legnagyobb nyomatéka pedig 600 Nm. A gyorsulás hátba vágó élmény, 4,2 másodperc a nulla-száz.

A hangja gyönyörű, de csak Sport+ módban és magas fordulaton igazán őszinte, viszont még így sem közelíti egy V8-as hörgését. Az automataváltó okos, gyors és precíz, talán nem is kéne bele ilyen sok fokozat (9). Az adaptív futómű profi mérnöki munka, nem ráz (nagyon), pedig igencsak sportosra húzták.

Milyen vezetni?
A Mercedes-AMG CLE 53 mindig azt az arcát mutatja, amire épp szüksége van a vezetőnek. Lámpánál indulni mosolygós élmény, és a szerpentineken sem lehet benne unatkozni, de kényelmes krúzolásra is tökéletesen alkalmas kér embernek.

Mind a négy kerék hajtott, de ha akarom, akkor csak a hátsók, sőt, drift módban szépen lehet vele keresztbe is menni. Mármint versenypályán, és ott jöhet a 270 km/órás végsebesség is (opció). A bámulatos kanyarstabilitásban nagy szerepe van a hátsókerék-kormányzásnak, amely jelentősen megkönnyíti a szűk helyeken való parkolást is.

Utastér
Bent prémium és high-tech környezet fogad, gyönyörű digitális kijelzőkkel és kiváló anyaghasználattal. Ahogy szinte az összes új autóban manapság, itt is mindenért a középső kijelzőt kell tapogatni. Illetve, a legtöbb funkciót a kormány gombjaival is elérhetjük, de itt ezek is érintős / simogatós fajták, emiatt vezetés közben nem praktikusak.

A digitális kijelzővel ellátott tekerőkapcsolók viszont nagyon szépek és jól használhatók. Az első sportülések kellemesen ölelnek és remekül tartanak, de a hátsó rész csak „jobb, mint semmi” kategória. A csomagtartó 410 literes térfogata viszont kellemes meglepetés.

Mennyit fogyaszt?
Játékosan vezetve vagy dugókban ácsorogva 15-16 litert szippant be a háromezres motor, békésen közlekedve viszont 8-9 is elég neki 100 km-en. Mi az arany középutat jártuk, így 12,2 liter lett az átlag 100 km-en.
teszt és fotó: BG, SportVerda