Autó-motor

Nem akar többnek látszani

Teszt: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG

Nem státuszszimbólum, és nem akar többnek látszani, mint ami: egy tágas, kényelmes és praktikus családi autó, amely a céges flottákban is népszerű. Nem véletlenül.

Nem akar többnek látszani
Skoda Octavia Combi
Fotó: SportVerda

Motor, váltó, futómű

Az 1.5 TSI motor 150 lóerőt és 250 Nm nyomatékot ad. Lágy hibrid rendszer egészíti ki, a hangja nem túl szép, de remek darab, és kiválóan passzol hozzá a hétfokozatú DSG automataváltó. A futóművet kényelemre hangolták, és a kormány is elég szintetikus ahhoz, hogy ne legyen kedvünk a kanyarvadászathoz. Arra ott az RS változat.

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia Combi
Fotó: SportVerda

Hogy megy, mennyit fogyaszt?

A benzines turbómotor nagyon jól húz, már alacsony fordulaton is élénk. 8,6 mp alatt tudja a 100-as sprintet, és egészen 225 km/h-ig repíti a kombi Octavia-t. Ráadásul mindezt nagyon alacsony fogyasztással teszi: autópályán 6 litert kér, országúton elvan 5 alatt is (tényleg), de a városi 7,5 literes étvágyért sem lehet bántani. 750 km-t simán autózhatunk egy tankkal.

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia Combi
Fotó: SportVerda

Utastér

A belső dizájn letisztult. Helyből nincs hiány, az ülések elől és hátul is nagyon kényelmesek. A kormány mögötti digitális műszeregység profi, és a középső érintő-kijelző is szép, bár ez csak a kisebb méretű. Egész jó a menü felépítése, de a tolatókamera képe lehetne jobb, a klímavezérlés pedig sokkal praktikusabb volt valódi gombokkal. 640 literes csomagtere mindenre elég, alakja praktikus, ajtaja motorosan nyílik.

Skoda Octavia Combi belső
Skoda Octavia Combi belső
Fotó: SportVerda

teszt és fotó: BG, SportVerda

Skoda Octavia Combi kamera
Skoda Octavia Combi kamera
Fotó: SportVerda
Skoda Octavia Combi hátsó ülés
Skoda Octavia Combi hátsó ülés
Fotó: SportVerda
Skoda Octavia Combi csomagtartó
Skoda Octavia Combi csomagtartó
Fotó: SportVerda

Kapcsolódó írásaink

Az 1-es két arca

ĀAz egyik 5 litert fogyaszt, a másik 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra – és nem elég neki 5 liter... Két különböző karakter ugyanolyan testben: a „normál” dízel és a csúcsváltozat