Autó-motor
Miért romlik el a kézi sebességváltó?
Az autótulajdonosok súlyos hibái

Nincs elég nyomás a kuplungra
Ez az egyik leggyakoribb oka a "mechanikák" meghibásodásának. A vezetők túlságosan sietnek a sebességváltáskor, vagy a kuplungpedál lökete túl hosszú. Az ilyen vezetési szokások következtében a karok, a szinkronkapcsolók és maga a kuplungmechanizmus főhengerének dugattyúja is elhasználódik. Ez a probléma jellegzetes ropogással jár sebességváltáskor, és a kar ellenállásának növekedésével jár.
Állandó tengelykapcsoló-pedálnyomás
Egy másik, ugyanilyen népszerű ok a kézi sebességváltó meghibásodására. Sok sofőr gyakran a lenyomott pedálon hagyja a lábát sebességváltáskor. Vagy padlóig nyomott kuplunggal gurulnak – egyesek tévesen azt hiszik, hogy ez üzemanyag-megtakarítást eredményezhet. Ezt nem szabad megtenni. Ezeknek a manővereknek az eredményeként a sebességváltó kuplungjáért felelős egység – a tárcsa vagy csapágy – megsérül. Cseréje kötelező lesz, és tisztességes összegbe fog kerülni.
Sebességváltás alacsony fordulatszámon
Felejtse el az alacsony motorfordulatszámon való vezetést kézi sebességváltó magas sebessége mellett. Például: ne kapcsolja a negyedik vagy ötödik sebességfokozatot, ha az autója 50 km/h-nál kisebb sebességgel halad. A sebességváltó további terhelésnek lesz kitéve, a tengelykapcsoló alkatrészei kétszeres erővel kopnak, és a dugattyúhenger végül meghibásodik ilyen vezetési körülmények között.
Összefoglalva: ahhoz, hogy a manuális sebességváltója sokáig kitartson, örökre ki kell küszöbölnie ezeket a súlyos hibákat vezetési stílusából. És ne feledkezzen meg autója időben történő karbantartásáról sem.