Tech
Másfél-két évtizedig bírja valójában az elektromos autó akkumulátora
Az átálláson gondolkodók egyik fő félelme az akkumulátor

Más szóval, az akkumulátor még két évtized után is megtartja erőforrásainak körülbelül kétharmadát.
Korábban, 2015-ben az olyan piacvezetők, mint a Nissan Leaf vagy a Volkswagen e-Golf legfeljebb 150 kilométert tettek meg egyetlen töltéssel. Enyhe kapacitásvesztés - és az ilyen autók szinte használhatatlanná váltak hosszú utakon.
Most teljesen más a helyzet. Például a Hyundai Ioniq 5 könnyen megtehet több mint 500 kilométert. Még 20 év elteltével is, mérsékelt romlás mellett a hatótávolság körülbelül 320 kilométer marad - és ez elég a mindennapi utazásokhoz.
Az elektromos járművek tulajdonosai már régóta tudják, hogyan kell gondoskodni az akkumulátorról:
- NMC és NCM (nikkel-mangán-kobalt) akkumulátorok esetében jobb, ha a töltést 20-80 százalék között tartja;
- Az LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorok nem olyan érzékenyek, de a napi 100 százalékos töltés még mindig nem jó ötlet;
- A gyors töltés nem szörnyű, ha nem majdnem lemerült vagy majdnem teli akkumulátorral végzi;
- A modern elektromos autók már rendelkeznek folyadékhűtéssel és akkumulátor-előkészítéssel a töltéshez, ami jelentősen csökkenti a kopást.
Meghibásodások szinte soha nem fordulnak elő
Az elmúlt 10 évben az akkumulátorok kevesebb mint 0,5 százaléka hibásodott meg. Ez elhanyagolható. Különösen, ha emlékszünk, mennyi türelem és pénz kell egy 10+ éves benzines autó karbantartásához.
A lényeg egyszerű: a modern akkumulátorok megbízhatóak. Tovább élnek, mint a legtöbb ember tartja autóját. Az elektromos autó még sok év után sem válik sütőtökké, hanem továbbra is ellátja feladatát - kényelmesen és benzinszag nélkül vezet - írja a Pravda.