Krónika

Egynapos késéssel indult útnak a NASA napszondája

A Parker Solar Probe segítségével minden eddiginél közelebbről vizsgálhatják a Napot a kutatók +VIDEÓ

Az eredetileg tervezetthez képest egynapos késéssel útjára indította vasárnap az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) a Parker Solar Probe űrszondát.

parker solar probe

A Parker Solar Probe űrszonda csaknem 12 centiméteres hőpajzsának köszönhetően hatalmas hőt és sugárzást képes elviselni. A szonda segítségével olyan közelről tanulmányozzák majd a Napot, ahonnan ember alkotta objektum még nem végzett kutatásokat. Berepül a Nap koronájába, 6,1 millió kilométerre közelítve meg a felszínt, és ezzel hétszer közelebb jut, mint bármely korábbi szonda. (A Nap és a Föld átlagos távolsága 150 millió kilométer.)

A kutatók 2025-ig tervezik a missziót, az űrszonda hét év alatt 24 kört tesz majd meg a Nap körül, hogy tanulmányozza a korona fizikai jellemzőit.

A NASA videója az indításról:

Objektum doboz

Elfogadom