Sport

Két dohányipari konszernre is büntetés vár a szlogenek mögé bújtatott reklámért

A hatóságok megkezdték a nyomozást

Tavaly a Ferrari újabb három évvel meghosszabbította az amerikai Philip Morris International (PMI) dohányipari konszernnel a szponzori együttműködését, tiszteletben tartva a dohányreklámok tilalmával kapcsolatos szabályozásokat. (Európában 2013 óta tilos e termékek reklámja.)

Névadó márkaként a Mission Winnow szlogennel látták el az F–1-es autókat, és a cégnél leszögezték, ezzel a „küldetéssel” valójában nem terméket, hanem a füstmentes technológiát és általában az innovációt kívánják népszerűsíteni. Ez idáig rendben is lett volna, ha nem szúrt volna szemet az új autók bemutatásakor az ausztráloknak, hogy az idén is használt szlogenben a két M betű erősen hajaz a Marlboróéra. Azt pedzegetik, hogy a Philip Morris ezzel az ügyeskedéssel a törvényt igyekszik megkerülni. Az ausztrál hatóságok megkezdték a nyomozást, tudósít a The Age, és az Európai Bizottság sem ül ölbe tett kézzel, az egészségügyi projekteket is képviselő szóvivő jelezte: vizsgálatot fontolgatnak. A PMI válasza, hogy áll elébe. És nem is lesz egyedül, mert a Mission Winnow szlogen mintájára a Forma–1-es cirkuszba visszatért British American Tobacco (a McLaren szponzora) a Better Tomorrow ígéretét kínálja. Mintha cigivel tényleg jobb lenne a holnap…