Sport
Veteránkocsik inváziója a Balatonnál
Autósport. Egy Opellel versenyző páros győzött az idei Ramada Grand Prix-n
A legtöbb induló Mercedesszel állt rajthoz (Fotó: Varga Imre)
A Mintegy Harminc Márkát Képviselo" Mezo"nyben Olyan Különlegességek is voltak, amelyek még a második világháború előtt készültek. A Balaton-felvidéken zajtó rali legöregebb kocsija az 1923-as kétüléses Salmson VAL 3 GP volt. De csodás darab volt a hamarosan nyolcvanéves, 1937-ben gyártott Citroën Traction C7 is. Az amerikai autógyártás aranykorából származik az az 1947-es Hudson Commodore 8 Brougham Convertible, amely bármerre is járt, kitüntetett figyelem kísérte. Az 1950-es éveket három sportos modell, az 51-es Simca 8 Sport Farina Cabrio, az ötvenhatos Jaguar XK 140 és az ötvenhetes Porsche 356 A típus képviselte. A legtöbben Mercedesszel vágtak neki a túrának, de volt több Jaguar, Ferrari, Triumph, Porsche, Alfa Romeo, MG és Volkswagen is. Nagy gondban lett volna, akinek a csodásan karban tartott veterán- és youngtimer kocsik közül kellett volna választania.
Az idei Ramada Grand Prix-re a hazai versenyzők mellett Csehországból, Ausztriából, Németországból és Izraelből is érkeztek csapatok. „Az idén már annyian jelentkeztek, hogy többek nevezését visszautasítottuk – mondta lapunknak Pétervári Zoltán főszervező. – Százharminc autónál többet nem tudunk kezelni, ezért limitáltuk a részvételt. A versenyt, amelyen természetesen nem a gyorsaság volt a lényeg, a Farkas Zoltán–Mészáros Margit kettős nyerte az Opel GT-vel.”