Sport

Szétkapkodják a Marussiát

Forma–1. Gene Haas veheti meg az angliai központot

Tegnap kezdődött és még ma is lehet licitálni az októberben összeomlott Forma–1-es Marussia-csapat elárverezett szereléseire, versenyautóira s tulajdonképpen mindenére. Az F1-es világbajnokságba 2016-ban beszállni kívánó Gene Haas próbál minél több hasznos dolgot megvenni az új amerikai istálló számára.

A Caterham és a Marussia őszi csődje megmutatta, mennyire nehéz a kis csapatoknak talpon maradniuk a világ legdrágább technikai sportágában. Egy ilyen istálló igazából csak viszi a pénzt, némi haszonra a megszerzett pontokból lehetne szert tenni, de általában erre minimális az esély. A Marussiának fennállásától, 2010-től csupán az idén sikerült két pontot összeszednie a Monacói Nagydíjon elért kilencedik hellyel, de ez semmire sem volt elég. Mármint anyagilag nem tudta megmenteni az istállót. Az idén november 7-én bejelentették, hogy a Marussia csődbe ment, több mint 200 dolgozóját pedig elbocsátották, mi­után nem akadt vevő a súlyos adósságokat felhalmozó csapatra.

A héten árverésre bocsátották Angliában a csődbe ment Forma–1-es istálló összes tárgyát. A legnagyobb érdeklődő és vásárló tegnap Gene Haas volt. Az amerikai szakember és üzletember elmondta, minden bizonnyal egy európai bázist is ki fognak építeni a rugalmas munkafolyamat miatt. Megnéztek már egy helyet Abingdonban, de a környéken több lehetséges helyszín is van. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy megveszik a Marussia angliai főhadiszállását, amely szintén leadó.

„Részletesen átbogarásztuk a Ma­russia árverési katalógusát, és úgy láttam, több tárgyat is hasznosítani tudunk majd a jövőben – mondta a NASCAR-ból már ismerős Gene Haas a Guardiannek. – Sok brit csapat mindent egymaga gyárt le. Az angol mentalitás, észjárás szerint ez csakis így működhet, mi viszont egyáltalán nem ebben gondolkodunk. Sokkal racionálisabban kell majd működnünk, mint azt a Caterham vagy épp a Marussia tette. Szerencsére a NASCAR-ból vannak már tapasztalataim ez ügyben.”

Gene Haas az angol lapnak elárulta, azt tervezi, hogy a Ferrari motorokkal és az olaszoktól kapott egyéb alkatrészekkel készülő versenyautóit az Egyesült Államokban, a nemrég felépült központban tervezik és fejlesztik majd, de Európában, még pontosabban Angliában is lesz egy logisztikai bázisuk. Ha jó árért kínálják, akkor megveszi a mai árverésen a Marussia banburyi központját is.