Sport

Piros-fehér lesz az idén a Ferrari

Forma–1. Minden csapatnál kiderült a versenyzőfelállás, az istállók többsége hétfőtől Barcelonában próbálgatja autóit

A jövő héten elkezdődik a nagyüzem a Forma–1-es csapatoknál. Hétfőtől a legtöbben Barcelonában tesztelik már az idei évre fejlesztett autójukat. Néhány főszereplő azért már tegnap megmutatta, milyen lesz 2016-os versenygépe.

Ferrari 20160220
A korábbi négyszeres világbajnok Sebastian Vettel megújult Ferrarival készül a szezonra (Forrás: Ferrari.com)

Az utolsó kérdőjel is kiegyenesedett ezen a héten a Forma–1-es csapatok versenyzőfelállását illetően. Utolsóként az indonéz Rio Haryanto érkezését jelentették be csütörtökön, aki a német Pascal Wehrlein társa lesz a Manor istállónál. A 23 éves újonc az autósport csúcskategóriájának első indonéz versenyzője. Az már korábban kiderült, hogy a nagy csapatoknál nem lesz komoly változás 2016-ban, a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Williams és a McLaren is tavalyi párosával vág neki az évnek.

Pénteken délelőtt közreadta az erre az évre tervezett versenyautójának fotóit a Williams csapat. Az FW38-as, Mercedes-motorral hajtott géptől azt várják, hogy még jobban meg tudják majd szorítani vele az élmezőnyt. Az angolok az elmúlt két évben a konstruktőri bajnokság harmadik helyén zártak, de ennél többre az idén sem számíthatnak, sőt, igazából bronzérmes hely megőrzése is nagy kihívás lesz.

Sok minden persze nem derül ki ezekből a fényképekből, ráadásul az első Grand Prix-n, Ausztráliában már valamelyest átalakított kocsival állnak rajthoz. Ahogy már korábban, az idén is az interneten keresztül tartotta új versenyautója bemutatóját Maranellóban a Ferrari. Az olaszok változatlan versenyzőfelállással, a négyszeres világbajnok német Sebastian Vettellel és az egyszeres vb-győztes finn Kimi Räikkönennel vágnak neki a szezonnak. Péntek délután az azonban kiderült, hogy az autó, az SF16–H nevű modell kinézete sokat változott a tavalyihoz képest. Hangsúlyosabb lett a fehér szín a Ferrarin, főleg a kocsi motorfedelét festették ilyenre. Ez amúgy egyfajta múltidézés is, mivel az 1970-es évek közepén, Niki Lauda sikerkorszakában, majd 1992–93-ban is ilyen festést kapott a Forma–1 legsikeresebb csapatának autója. Ettől persze még nem lesz jobb vagy gyorsabb a gép, de a szakemberek szerint folytatódhat a Ferrari fejlődése. Ennek érdekében a 2016-os gépnek rövidebb lett az orra, újfajta első felfüggesztést kapott, átalakított oldaldobozokat, keskenyebb farrészt, és áttervezték a motorját is. Ezek az átalakítások mind azt szolgálják, hogy gyorsabb legyen a versenyautó. Vettel és Räikkönen is bízik benne, hogy az új kocsi komoly előrelépést hoz számukra, és jobban meg tudják szorítani a Mercedest. „Természetes, hogy egyre komolyabb célokat tűzünk magunk elé – mondta Vettel. – Tavaly másodikak lettünk, innen már csak egy lépés a csúcs, s akár a vb-címre is esélyesek lehetünk. Én annyit ígérhetek, hogy mindent megteszek ezért.” A Ferrari vezetője, Maurizio Arrivabene viszont inkább a munkában hisz, ezért nem fogalmaz meg nagy célokat.

Az első tesztek után már okosabbak leszünk. Akár csak a mezőny nagy része, a Ferrari is Barcelonában kezdi meg a bemelegítő munkát hétfőn, a szezon pedig március 20-án, Ausztráliában rajtol.


Az idei versenyzőlista

Mercedes: Lewis Hamilton (brit), Nico Rosberg (német); Ferrari: Sebastian Vettel (német), Kimi Räikkönen (finn); Williams: Valtteri Bottas (finn), Felipe Massa (brazil); Red Bull: Danyiil Kvjat (orosz), Daniel Ricciardo (ausztrál), Force India: Sergio Pérez (mexikói), Nico Hülkenberg (német); Renault: Kevin Magnussen (dán), Jolyon Palmer (brit); Toro Rosso: Max Verstappen (holland), Carlos Sainz Jr. (spanyol); Sauber: Felipe Nasr (brazil), Marcus Ericsson (svéd); McLaren: Fernando Alonso (spanyol), Jenson Button (brit); Manor: Pascal Wehrlein (német), Rio Haryanto (indonéz); Haas: Romain Grosjean (francia), Esteban Gutierrez (mexikói).