Sport
Nem bánták meg, hogy a jégkorongot választották
Diáksport. A Köbölkút utcai iskolában úgy tartják, a mindennapi zenetanulást rendszeres mozgással lehet a legjobban kiegészíteni

– Annak ellenére, hogy zeneszakos az iskolájuk, mégis, szinte nincs olyan kerületi sportvetélkedő, amelyről ne hoznának el egy-két első helyet a diákjaik.
– Igen, mindig is fontosnak tartottuk a tanulók fizikai fejlődését. Annál is inkább, mert a zenetanulás, mint szellemi tevékenység, szinte kiköveteli a testmozgást, ezért nálunk már akkor is három testnevelési óra volt egy héten, amikor még csak kettő volt kötelező. A mindennapi testnevelés bevezetését örömmel fogadtuk, igaz, sok fejtörést jelentett, hogy elegendő lesz-e a megnövekedett óraszámhoz a tornaterem és az iskola udvara.Tóth Zoltán testnevelő tanár szerint a motivációra kell helyezni a hangsúlyt (Fotók: Horváth Péter Gyula)
– Hogyan oldották meg ezt a problémát?
– Amikor az iskoláknak sportágat kellett választaniuk, én a jeges sportok, azon belül is a jégkorong mellett tettem le a voksomat. Az idő igazolta: szerencsés választás volt. A Tüskecsarnok melletti fedett jégpályára járnak a tanulóink – autóbusz viszi-hozza őket –, és testnevelési főiskolát végzett edzők irányításával korcsolyáznak, illetve sajátítják el a jégkorong alapjait. A szülők is megszerették a jeget, így ha az időjárás engedi, felöntjük télen az iskolaudvart egy kis csúszkálásra.
– A szabadtéri mozgás minden testnevelési óra alapja. Körbenézve, rögtön szembetűnik, a Köbölkúti iskola nem panaszkodhat.
– Iskolánk huszonhárom osztályába ötszázhatvan gyerek jár, így a testnevelésórák lebonyolításához nélkülözhetetlen a közelmúltban elkészült, rekortánnal borított, több sportághoz is megfelelő szabadtéri pálya.
– Szívesen mozognak a gyerekek?
– Hosszú ideig a fiúk és a lányok egyformán lelkesek, de aztán az utolsó két évfolyamban a lányok ellustulnak, míg fiúk fontos dolognak tartják a testépítést. Később, a felsőoktatásban aztán fordul a kocka, a lányok igénylik inkább a mozgást.
Ma már a múlté a poroszos tornaóra
Tizenöt éve dolgozik az iskolában Tóth Zoltán testnevelő tanár, így megfigyelhette a tanítási módszerek változásait is. Jelentős előrelépésnek tartja a diákok fizikai állapotának fejlesztésében a mindennapi testnevelés bevezetését. Fontosnak tartja azt a pedagógusok munkájában tapasztalható szemléletváltást is, amelyet sikerült meghonosítani az iskolában. Ennek lényege, hogy a poroszos rendben megtartott kemény tornaórák helyett könnyedebb, játékosabb tananyagot iktattak be. Ezzel elérthető, hogy a testnevelés órát élményként fogja fel a tanuló, ami azért fontos, mert ily módon válhat majd elkötelezetté a mozgás mellett. A tornateremhez vezető folyosón sok oklevél, a győztesekről készült fotó díszíti a falakat ily módon is igyekeznek sikerorientálttá tenni diákjaikat, hiszen látják, eredményeiket az iskola is elismeri, értékeli. Tóth tanár úr elmondta, arra törekszik, hogy minden gyereknél megtalálja azt a sportágat, amelyben jó, és erre ráerősítve, a sikerélményeken keresztül fejlessze az önbizalmát. (MH)