Sport

Michelisznek hasznosan telt a szünet

Autósport. Argentínában folytatódik a vb-sorozat

Több mint egy hónapos szünet után folytatódik az FIA túraautó-világbajnoki sorozat. A WTCC öthetes kihagyás után, vasárnap Argentínában a 15–16. fordulóval folytatódik (19 óra, tv: Eurosport). Michelisz Norbert új fejlesztésekkel és reményekkel érkezett a dél-amerikai országba.

wtcc
Michelisz Norbert (középen) az élmezőnyben szeretne végezni az Argentin Nagydíjon (Fotó: Kövesdi Andrea)

Az Argentin Nagydíj nem új helyszín a versenynaptárban, a mezőny már tavaly augusztus elején is versenyzett a Termas de Rio Hondo-i ringen. Ez az állomás a korábbi sikeres, ám tavaly törölt, brazil (Curitiba) futam helyét vette át. Az Autódromo Termas de Rio Hondo 2008-ban épült, és két évvel ezelőtt végeztek rajta komolyabb átépítést, hogy megfeleljen a nemzetközi szabályoknak. Az idén pedig további felújítást hajtottak végre, ami nemcsak a paddockot érintette, hanem a bukótereket és a kommunikációs központot is. A 4806 méter hosszú ring vonalvezetése nem ismeretlen Michelisz Norbert számára, hiszen tavaly először a hetedik, majd az ötödik helyen ért célba Argentínában. Az idén annyi a változás, hogy növelték a versenytávot, így kétszer 13 kört tesznek meg a pilóták a vasárnapi futamokon.

„Jót tett ez a kis nyári szünet szerintem mindenkinek – mondta Michelisz Norbert. – Az argentin forduló előtti hetekben volt időnk rendszerezni az első hét verseny információit. A tavalyi biztató dél-amerikai futamunk után az idén is az a fő célom, hogy a gyári Hondák közelében legyek. A pálya vonalvezetése nagyon élvezetes, több ponton is lehet előzni, ami sajnos a mi dobogós esélyeinket csökkentheti, ugyanis ez egyben azt is jelentheti, hogy a Citroën versenyzői az erőfölényüket mindkét futamon jó helyezésekre válthatják majd. A reális célkitűzés most valószínűleg a pontszerzés, ugyanakkor kis szerencsével, remélem, elcsíphetünk egy dobogó közeli helyezést. Az autómon lesz néhány új fejlesztésű alkatrész, ezek is segíthetnek abban, hogy jobb eredményt érjek el Dél-Amerikában. Vérmes reményeim persze nincsenek, a Citroënek kiemelkednek a mezőnyből, az ő pilótáikat nagyon nehéz megszorítani, pláne egy ilyen gyors pályán.”

A kompenzációs súlyokat tekintve ezen a hét végén is a LADA verseny­autói lesznek a legkönnyebbek.