Sport
Halkan ringatóztak az árbocosok, pihent Aiolosz, a szél istene
Vitorlázás. Balatonfüredről lusta szélben rajtolt el a 47. Kékszalag Nagydíj

Délelőtt még olyan szélcsend volt, hogy a reggel kilenc órakor Balatonfüredről elstartolt mezőny eleje délre éppen hogy elért a tizenöt kilométerre fekvő Balatonalmádiba. Már ekkor biztos volt, hogy az 540 – közte 14 többtestű – hajó részvételével zajló Kékszalagon a Fifty-fifty tavaly elért 7 óra 13 perc 57 másodperces időrekordja ezúttal nem fog megdőlni.
A légvonalban 155 kilométeres táv a korábbiakkal megegyező volt az idén is. A füredi rajt után az első pályajel Kenese előtt volt található, ahonnan Siófokra, majd a Tihanyi-szoroson keresztül Keszthelyre kellett vitorláznia a mezőnynek. A favoritok közül a tizenegyszeres bajnok Litkey Farkas – aki az idén egy Svájcban vásárolt, 35 lábas katamaránnal, a Cellummal indult – már az elején meglépett valamelyest a mezőnytől. Mintegy két hajóhossz távolságban követte őt a svájci Safram csapat Ventilo M1 katamaránja. A verseny első részét a két hajó csatája határozta meg. A siófoki bóját a Safram több mint tíz perc előnnyel vette, de Tihany előtt Litkeyék ismét beérték a svájciakat.
A mezőny legnagyobb ellenfele vagy ellensége azonban továbbra is a lusta szél, vagyis inkább a szellő maradt. Tavaly a Fifty-fifty 16.14 órakor már befutott a füredi célba, míg tegnap ilyenkor az élen állók a rendkívül gyors többtestű hajókkal is csak a déli part közelében, Balatonföldvár előtt lavíroztak.
Holczhauser András, a Magyar Vitorlásszövetség főtitkára azt jósolta, hogy nagyon izgalmas verseny lesz az idei. Aiolosz, a szél istene azonban nem volt kegyes ezen a napon a Balaton vidékéhez meg a versenyzőkhöz. Ahogy az várható volt, lapzártánkkor még nem ért célba a győztes, az első befutót a szervezők késő estére saccolták. A mezőny zömét kitevő szimpla vitorlásoknak elsősorban az volt a kérdés, hogy sikerül-e két nap, vagyis 48 óra alatt teljesíteniük a verseny távját.