Sport
Álmosító körözgetés az Alpokban
Forma–1. A rajtnál beragadó Hamiltonnak meg kellett elégednie a második hellyel a győztes Rosberg mögött az Osztrák Nagydíjon
A jobb rajtjának köszönhette ausztriai győzelmét Nico Rosberg (balra) (Fotó: Reuters/Laszlo Balogh)
A hét végén az Alpokban, a spielbergi Red Bull Ringen versenyzett a Forma–1 mezőnye. És úgy tűnt, nem lesz okunk panaszra, nagy csatákat, jó versenyzést, izgalmas futamot láthatunk. A második helyről induló Nico Rosberg jobban kapta el a startot csapattársánál, az élről rajtoló Lewis Hamiltonnál, és meg is előzte őt. Ekkor még talán ő sem gondolta – legfeljebb csak reménykedett –, hogy ezzel el is dőlt az Osztrák Nagydíj. Még az első körben történt egy nagy baleset, szerencsére sérültek nélkül. Kimi Räikkönen és Fernando Alonso ütközött össze úgy, hogy a spanyol pilóta McLarenje a finn versenyző autóján landolt. A második kanyar után a Ferrari megcsúszott, Räikkönen keresztbe fordult, Alonso kocsija pedig felakadt az orrára, majd a szalagkorlátig csúsztak. Mindkét gép csúnyán összetört, és egyből beküldték a biztonsági autót, de a két pilóta sértetlenül szállt ki. Hogy ki hibázott, nehéz megmondani, s végül egyiküket sem büntették meg. „Nagyon jól sikerült a rajtom, több helyet javítottam – mondta a baleset után Alonso. – Kiminek a második kanyarból való kigyorsításnál túlpörögtek a kerekei, láttam, nagyon mozog alatta az autó. Meg akartam előzni, de jobbra-balra cikázott, aztán elveszítette az irányítást a Ferrari fölött, és mindketten a falnak mentünk. Én próbáltam fékezni, de akkor már a kerekeim a levegőben voltak. Szerencsétlen szituáció volt, erre szokták mondani, hogy rosszkor voltam rossz helyen. Az viszont nagy szerencse, hogy nem ütöttem meg Kimi fejét, és mindketten karcolás nélkül megúsztuk.”
Räikkönen elismerte, ő hibázott, bár igazából nem is tudta pontosan, mi történt. A balesetért magára vállalta a felelősséget, elmondása szerint egyszerűen nem tudta kordában tartani a versenyautóját.
Pár kör után folytatódott az Osztrák Nagydíj, de ezzel majdhogynem véget is értek az izgalmak Spielbergben. Megkezdődtek az álmosító körözgetések. A mély álomba merülést az akadályozta meg, hogy a táv felénél, a harminchatodik körben, a harmadik helyen álló Vettel autóján a kerékcsere közben gond volt a jobb hátsó abroncs rögzítésével, így a szokásos két-három másodperc helyett tizenhármat állt a bokszban. Így Massa ölébe hullott a dobogós pozíció. Vettel felzárkózott ugyan a futam végére, de előzni már nem tudott. Mint ahogy Hamilton sem, sőt még megszorítani sem volt képes csapattársát. Ráadásul a britek címvédő világbajnoka a futam közben öt másodperces büntetést is kapott, mert a bokszutcából kihajtva átvágta a fehér záróvonalat. Innentől már nem volt értelme támadnia Rosberget, mert ha meg is előzi, akkor sem biztos, hogy meg tud lépni tőle öt másodperccel. Massa meg annyira messze volt Hamiltontól, hogy a második helyét nem veszélyeztette. A vége felé Vettel a Williams brazil versenyzőjének a nyomában ért, de előzni nem tudott, így hát meglehetősen felejthető Grand Prix-t láthattak a nézők az idei Osztrák Nagydíjon. Egyetlen igazán boldog ember volt a ringen, a győztes Rosberg. „Ezt a versenyt a rajtnál nyertem meg – mondta. – Szerencsére nagyon jól rajtoltam, az első körökben pedig meg tudtam védeni a pozíciómat. Később csak nyomtam a gázt, ahogy a csövön kifért. Ma egész egyszerűen minden tökéletesen alakult számomra.”
A világbajnokság a jövő hét végén a Brit Nagydíjjal folytatódik.
Osztrák Nagydíj, végeredmény: 1. Rosberg (Mercedes) 1:30:16.930 óra, 2. Hamilton (Mercedes) +8.800 másodperc, 3. Massa (Williams) +17.573, 4. Vettel (Ferrari) +18.181, 5. Bottas (Williams) +53.604, 6. Hülkenberg (Force India) +1:04.075.
A vb-pontverseny állása, pilóták: 1. Hamilton 169 pont, 2. Rosberg 159, 3. Vettel 120, 4. Räikkönen (Ferrari) 72, 5. Bottas 67, 6. Massa 62. Csapatok:
1. Mercedes 328, 2. Ferrari 192, 3. Williams 129,
4. Red Bull 55, 5. Force India 31, 6. Lotus 29.