Kultúra
Sia megmutatta, lehet máshogy is
Táncszínházat varázsolt az ausztrál énekesnő a Sziget Nagyszínpadára
Sia nem egy mindenáron magát előtérbe állítani kívánó énekesnő. Mi mást is várhatna a közönség attól az előadótól, aki arcát sajátos, fekete-fehér frufru mögé rejti? Ami a show-t illeti, az is tudvalévő, hogy számos kollégájával ellentétben az ausztrál énekesnő klipjeiben korántsem a lenge öltözetben riszáló férfi/női táncosok tömkelege ropja ugyanazt a leegyszerűsített koreográfiát. Sia (aki egyébként a meglehetősen negatív visszhangot keltő Sziget-koncertet adó Rihanna Diamond című dalának producere is) előszeretettel dolgozik együtt egyszerű testszínű dresszbe öltöztetett táncosokkal, nem egyszerű látványelemként, hanem egyenrangú partnerként használva a mozgás művészetét.
A hétfő esti koncerten sem volt ez másképp. Sia a megszokott hajviselettől takarva, egy helyben állt a színpadon, kizárólag az éneklésre koncentrálva. Mozdulni sem igen mozdult, a színpad kvázi szélére, egy alacsony pódiumra vonult önkéntes száműzetésbe, hogy átadja a helyét táncos-színészeinek, akik a 13 elhangzott dal mindegyikéhez valami többletet adtak, hol látványos, hol szívbemarkoló, vagy éppen mókás elemekkel. A koncert minden dala egy kis előadás volt, mint afféle zenés-táncos színház a Hajógyári Nagyszínpadán. Sia pedig olyan elszántan tartotta magát a koncepcióhoz, hogy egyetlen szót sem szólt a közönséghez, csak a végén köszönte meg a figyelmet. Nem csak magának.