Kultúra
Közép-Európa legjobb divattervezői a Várkert Bazárban
Az április 27-én kezdődő budapesti divathéten kiemelt szerepet kapnak a magyar főváros turisztikai látványosságai is
Közel harminc magyar, illetve kelet-közép-európai dizájner márka – köztük olyan, világszerte jegyzett magyar brandek, mint az ABODI, a Nanushka, a Katti Zoób, a Je Suis Belle és a Maison Marquise mutatja be a 2018-2019-es őszi-téli kollekcióját április 27. és 29. között a Várkert Bazárban – tájékoztatta lapunkat a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). Az eseményen részt vesz több kiemelkedő nemzetközi, nyugat-európai és regionális divatsajtó képviselő, valamint számos újságíró, divatblogger Magyarországról, Oroszországból, Olaszországból, Franciaországból és a V4 tagországokból.
A divatbemutatókat a Világörökség részét képző Várkert Bazárban szervezi a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), ezzel is hangsúlyozva a divathét turisztikai jellegét. A három napos divathét társrendezvényeit Budapest ikonikus helyszínein tartják, bevonva a turisztikai attrakciókat. „A célunk, hogy a divathetet átjárja fővárosunk lendülete, és megmutatkozzanak Budapest történelmi, építészeti, gasztronómiai erősségei – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, az MTÜ divatiparért felelős igazgatója. Hozzátette: a divat ma már ugyanúgy szerepet játszik a kultúránkról alkotott kép formálásában, mint a történelmünk, a hagyományaink, a kortárs művészetünk".
A divathét fő célkitűzése a tehetséges divattervezők támogatása, a divathét ugyanis hatással lehet a hazai és külpiaci értékesítésre is: miközben kivételes alkalmat ad arra, hogy a hazai divattermékeket itthon még ismertebbé tegye, bemutatja a magyar dizájnereket a nemzetközi piacokon is. Felismerve a régiós összefogásban rejlő potenciált, a BCEFW a kelet-közép-európai országok közti szakmai kapcsolatokat is erősíteni kívánja, ezért a tervezők mellett a divatipar más szakembereit is vendégül látja.
Részletes program és jegyrendelés: http://www.bcefw.com/#schedule.