Kultúra

Kampány indul a színházba járás népszerűsítéséért

Kisfilmek, köztéri hirdetések, rádiós spotok és egy mobilapplikáció készül

Színházba mentem! szlogennel kampányt indít a Magyar Teátrumi Társaság (MTT) a színházba járás népszerűsítéséért.

A Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megvalósuló program célja a színházba járás népszerűsítése a fiatalok körében, és a kíváncsiság felkeltése azokban is, akik nem, vagy csak ritkán választják ezt a szórakozási formát - hangzott el a kampányt elindító hétfői sajtótájékoztatón.

Szabó László, az MTT titkára elmondta: 12 művész, sportoló, népszerű közéleti személyiségek vállalta a feladatot, hogy a színházba járást népszerűsíti. A marketingkampány során számos különböző eszközzel - köztük hat kisfilmmel, köztéri hirdetésekkel, rádió spottal - hívják fel a figyelmet a színházi évadra. Mobilalkalmazás is készült, amelyen belül játékra is hívják a közönséget. Emellett létrehozták a szinhazbamentem.hu weboldalt és egy, az IMDb-hez hasonló átfogó színházi adatbázist, a Hungarian Theatre Database elnevezéssel, htdb.hu címen. A jelenleg épülő adatbázisban az összes színházi szakember adatlapját szeretnék megjeleníteni komplex tájékoztatást adva a magyar színházi világról.

A kampány kisfilmjeiben és plakátjain Györgyi Anna, Lovas Rozi, Szarvas József, Száraz Dénes, Járai Máté színművész, Szente Vajk színművész, rendező, Lackfi János költő, író, műfordító, Rúzsa Magdi énekesnő, Varga Katalin paralimpikon kajakos, Kiss Gergely vízilabdázó, Kovács András Péter humorista és Kristóf Krisztián zsonglőr szerepel. A 30 másodperces kisfilmek különböző szlogenekkel, üzenetekkel - a színház élmény, nevetés, varázslat, kapcsolat, játék, költészet - népszerűsítik a színházba járást. A citylight plakátok 18 megyében, 16 városban és Budapest 12 kerületében, csaknem 120 helyen lesznek láthatók.

Szabó László elmondta: a mobilalkalmazás segítségével interaktívvá válik a kampány. Több száz színészről és előadásaikról adnak tájékoztatást. Az érdeklődők többek között megtalálhatják kedvenc színészüket, saját színházi naptárt állíthatnak össze, emellett két játékra is invitálnak. Az egyik játékban fotó feltöltésére ösztönzik a nézőket, akik között a legegyedibb, legcsinosabb színházba járókat keresik.

A legtöbb szavazatot kapó páros egy hétig vendégeskedhet a 2017-es Pécsi Országos Színházi Találkozón (POSZT), amelyet június 8. és 17. között rendeznek meg - mondta Szűcs Gábor, a POSZT művészeti vezetője. A másik játékban a színházjegy fotójának feltöltésével lehet részt venni. A játékosok között hetente színházjegyeket sorsolnak ki, és a legaktívabb résztvevők további ajándékokat is kapnak.

Szabó László kiemelte, hogy a programhoz eddig 52, magyar nyelven játszó színház csatlakozott, köztük vidéki, budapesti és határon túli teátrum. Mint mondta, programjaikkal a szakmát is megszólítják: a kampány részeként rendezik meg a Színházat vegyenek! és a Foglaljon helyet! című konferenciát is.

A magyar közönségnek szüksége van a színházra, hűséges barátaink vannak - mondta Oberfrank Pál, az MTT alelnöke, a veszprémi Petőfi Színház igazgatója, hozzátéve: feladatuknak tartják, hogy a színházba járók körét egyre bővítsék, és a fiatalokat megnyerjék, hiszen ők a jövő közönsége. Kiemelte: az a fajta lelkiség, mélység, amelyet a színház tud adni, a valláshoz mérhető. Hozzátette: színház nélkül nem lehet, és nem érdemes létezni.

Szente Vajk kiemelte: a színházba járók száma egyre nő, sokan járnak színházba, de mégis ez az a pont, amikor újabb nézőket kell megtalálniuk. Kristóf Krisztián arról beszélt, hogy a cirkusz és a színház egyre jobban összefonódik. A Fővárosi Nagycirkusz Lúdas Matyi című előadása közelít a színház felé, ugyanakkor a színházban is egyre többet jelenik meg a cirkusz, a cirkuszi eszközök. Lackfi János kiemelte: a színház a legszemérmetlenebbül, leglátványosabban hozza azt a hazugságot, amely a művészet a sajátja és mi ezt a hazugságot elhisszük, örülünk neki, tapsolunk. Mint mondta, mindig nagyon élvezte a színházban, amikor ez a sűrű hangulat létrejön.