Kultúra
A Margitszigeten táncol a Monte-Carlo Balett
A klasszikus és a kortárs balett elemeit vegyíti Jean-Christophe Maillot koreográfiája
Az előadás Szergej Prokofjev zenéjére készült Jean-Christophe Maillot, a Monte-Carlo Balett vezetője koreográfiájával, a jelmez Jerome Kaplan munkája, a darab díszlettervezője Ernest Pignon-Ernest. Európa egyik legismertebb és legjobb kortárs balett-társulata először jár Budapesten. A Rómeó és Júlia a társulat legsikeresebb produkciója, amely az elmúlt húsz évben a világ számos pontján vendégszerepelt.
Jean-Christophe Maillot koreográfus az M1 aktuális csatorna pénteki adásában hangsúlyozta: "azt szeretném, hogy mindenkit megérintsen ez a történet, ezért olyan látványt készítek, amely a nézők felé fordul, de különösen a szerelmi érzést szeretném átadni nekik". Mint mondta, a darab látványvilágát egy ismert francia festő, Ernest Pignon-Ernest tervezte, aki fehér hátteret álmodott meg, így a táncosok teste írja a történetet és nem vonja el a nézők figyelmét például az erkély vagy egy virág. Így jobban meg lehet mutatni a koreográfia erejét is - hangsúlyozta. A jelmezek időtlenek, nem kapcsolhatóak egy korszakhoz, és fontos szerepe van a fénynek is a darabban - hívta fel a figyelmet Jean-Christophe Maillot. Mint kiemelte, egy koreográfus semmi a táncosai nélkül: ez egy közös munka, amely során ha nem alakul ki a kölcsönös szimpátia, akkor a szerelmi történet sem jöhet létre.
Barabás Marianna balettművész, a társulat magyar tagja kettős szerepet játszik a darabban: Júlia anyját és apját is ő testesíti meg. A balett-táncos hangsúlyozta: "összetett szerepet játszok, mivel a darabban nincs Lord Capulet, ezért a Lady egyben személyesíti meg az anyai szeretet és az apai szigort is". A felkészülésnek van technikai oldala - amely során a lépéseket sajátítják el -, de legalább olyan fontos a karakter megformálása is - tette hozzá.
Jean-Christophe Maillot elmondta: a Monte-Carlo Balett társulatát Caroline hercegnő 1985-ben hozta újra létre, a nemzetközi társulat tagjai 20 országból érkeztek.