Külföld

Soros pénzéből küzdenek a jobboldali média ellen

A Trump-kormányzatot és a republikánusokat gyengítené a kampány

A szervezet elkészítette azt a technológiát, amely szükséges a fehér nacionalista (’white supremacists’) és alternatív jobboldali (’alt-right’) közösségek üzeneteinek felfedezéséhez.

George Soros már több mint másfél millió dollárral támogatta az amerikai Media Matters szervezetét, melynek célja, hogy az American Bridge, a ShareBlue és a Citizens for Responsibility and Ethics in Washington (CREW) segítségével a Trump kormányzatot és a Republikánusokat támadja és meggyengítse.

A mérgező, jobboldali (’alt-right’), szociális média által táplált zaklató kampányokat, amelyek az ellenvéleményeket elhallgattatják és melyek megmérgezik a nemzeti párbeszédeket, meg kell büntetni és meg kell állítani - szól felhívásuk, céljuk pedig annak elérése, hogy az internet és a közösségi hálók ne támogassák és jelentessék meg a "fake news oldalakat és propagandistákat" következmények nélkül.

Progresszív médiafigyelőként és gyorsreagálású kutatóközpontként céljuk a láthatóságuk növelése valamint támogatóik és partnereik képességeinek erősítése. A félretájékoztatás azonosítása céljából a Media Matters a konzervatív médiát, a televíziós híreket és az újságokat is figyeli. 

A Soros által finanszírozott szervezet jelentős sikernek könyvelheti el, hogy már biztosította hozzáférését a nyers adatokhoz a Facebookon, a Twitteren és más közösségi platformokon is. Elkészítették azt a technológiát, amely szükséges a fehér nacionalista és alternatív jobboldali közösségek üzeneteinek felfedezéséhez. Jelenleg a szűretlen adatok szisztematikus megfigyelésére és elemzésére alkalmas technológiát fejlesztenek. Részletes térképet készítettek a jobboldali beállítottságú Facebook oldalak összefüggéseiről, szerintük ezek ugyanis a hamis hírek terjesztői. Munkájukat a legnagyobb keresőmotor, a Google is igénybe vette, amikor felülvizsgálta szolgáltatási feltételeit. 

Az Influence Watch oldala szerint működésüket a kezdettől finanszírozta a Soroshoz köthető Open Society Institute, a Ballotpedia pedig rávilágított, hogy az American Bridge 2012 és 2016 között személyesen a tőzsdespekulánstól kapott négymillió dollárt. A Media Matters költségvetése 2017-re 13,4 millió dollár volt, alkalmazottainak száma 81 fő, 2010 óta több mint másfél millió dollárhoz jutottak a Soros-pénzből projekttámogatások és képzések formájában.