Külföld

Időzítő lehetett az orosz utasszállítón

Német sajtóértesülések szerint titkosszolgálatok figyelmeztették a nemzetközi légitársaságokat

Időzítő szerkezet volt a lezuhant orosz utasszállító fedélzetén a szerencsétlenség körülményeit vizsgáló szakértők szerint - jelentette a Fox News amerikai tévécsatorna. A Focus című német hírmagazin szerint brit és amerikai titkosszolgálatok az utasszállító tragédiája előtt hét héttel figyelmeztették a nemzetközi légitársaságokat az egyiptomi légtérben várható esetleges támadásokra. A gép egyik fekete dobozán rögzítésre került anyagon az utolsó másodpercben hallható, ismeretlen eredetű hang forrását külföldön vizsgálják.

A német újság egy szeptember 9-én kiadott figyelmeztetésre hivatkozva számolt arról, hogy a titkosszolgálatok már előre óva intették a nemzetközi légitársaságokat. Az ominózus november 9-i figyelmeztetésben arra intették a pilótákat, hogy az egyiptomi Sarm-es-Sejkbe vagy onnan visszafele történő repüléskor semmiképp ne ereszkedjenek huszonötezer láb (7620 méter) alá, mivel az Iszlám Állam (IÁ) nevű dzsihadista szervezet Sínai-félszigeten tevékeny ágának esetleges rakétatámadásától lehet tartani.

A Focus kitért arra is, hogy a sarm-es-sejki repülőtér - nyomozói körökből származó információk szerint - ráadásul számos biztonsági hiányosság meglétét elismerte. Az elkövetők esetleges bűntársainak így egyszerű lehetett utólag robbanószert elhelyezni a poggyászokban - írta az újság.

Időzítő lehetett a gépen

Az értesülés szerint az időzítő berendezést két órára állították be. A cikket átvevő RIA Novosztyi orosz hírügynökség pénteki hírében kiemelte, egyelőre nincs hír arról, hogy miképpen jutottak erre a megállapításra a szakértők, a terroristák közötti telefonbeszélgetés lehallgatásával vagy a repülőgép roncsainak tanulmányozásával.

Egy másik forrás azt közölte, hogy a pokolgépet egy munkahipotézis szerint a repülőgép üzemanyagrendszerében vagy annak közelében helyezték el, vagy ott, ahol az üzemanyagrendszer kapcsolódik a hajtóműhöz. Ez magyarázat lehet arra, hogy miért nincs a robbanásokra utaló - látható - bizonyíték.

Október 31-én a Kogalymavia légitársaság Sarm-es-Sejkből Szentpétervárra közlekedő repülőgépe a felszállás után huszonhárom perccel - eddig tisztázatlan okokból - lezuhant a Sínai-félszigeten. Fedélzetén kétszáztizenhét utas - köztük tizenhét gyermek - és hét főnyi személyzet tartózkodott, a katasztrófát senki sem élte túl. Az áldozatok túlnyomó többsége orosz volt.