Külföld
Az egyház meghódította a közösségi médiát
Vatikán: Ez egy kétirányú utca, amely hidak építésére szolgál
„Amikor a @pontifex elindult, el kellett magyarázni Benedek pápának, hogy mi is ez és mire jó. Ő azt mondta hallgassuk meg az embereket, és így először információgyűjtésre szolgált a Vatikán Twitter oldala. Aztán jött Ferenc pápa, és elindult az Instagrammunk is, mivel ő egy nagyon közvetlen pápa, aki sokszor a gesztusokon keresztül kommunikál, és ezt a képi világ miatt az Instagram tudja legjobban megjeleníteni” – magyarázta Tighe püspök, hozzátéve, hogy kezdetben sok ellenkezést tapasztaltak a hívek és nem hívek részéről is, mondván, hogy a katolikus egyháznak semmi keresnivalója a neten. Mára azonban a világ felismerte, hogy pápa igazán emelkedett és bátorító üzeneteket küld a közösségi médiába. „Az egész jelenlétünk arról szól, hogy olyan emberi üzeneteket mondjunk el, amely az egész világra érvényes és emészthető. Nem kifejezett egyházi szövegeket, hanem bátorítást, hogy a világ nemcsak a teljesítményről és sikerről szól, hanem, hogy nem vagyunk egyedül, mert isten mindenkit szeret” – tette hozzá az államtitkár.
Paul Tighe szerint általános probléma, hogy a politikusok máshonnan közelítenek a közösségi média használatához. Bár azt mondják nem akarnak senkit meggyőzni, valójában mégis saját programjukról akarják meggyőzni a netes közönséget. Ezzel szemben „az egyház nem tolakodó, van mondanivalója, de csak azoknak, akik kíváncsiak rá, és akkor olyan, amelyet hívő és nem hívő embereket is érdekel”.
Problémát jelentett ugyanakkor megbarátkozni a rövid üzenetekkel, hiszen azonnal érkezett rájuk visszajelzés. „Az azonnali kommunikációt nem volt könnyű megszokni, hiszen nagyon eltér az egyház prédikáló hagyományától, ugyanakkor ez a kétirányú utca egyedülálló lehetőséget teremt a hidak építésére, amelyben mindannyian részt vehetünk. És ez szolgálja igazán az emberiség jólétét” – fejezte be Tighe püspök hatalmas vastapstól kísérve gondolatait.