Krónika

Vitatott közlekedési káosz alakult ki a Bartók Béla úton

Folyamatos a konfliktus a Szent Gellért tér és a Kosztolányi Dezső tér közötti szakaszon

Rosszul látja sok sofőr, hogy a kerékpársávok kibővítésével csökkent az autósok élettere a Bartók Béla úton – ez olvasható ki az új forgalmi rend kialakítását koordináló Budapest Közút Zrt. lapunk kérdéseire adott válaszából.

Nem érinti negatívan az autósokat a Bartók Béla út, Szent Gellért tér, Móricz Zsigmond körtér, Kosztolányi Dezső tér környékén a kerékpárút kibővítése – közölte lapunkkal a szakasz átalakításának terveit elkészítő, illetve a kivitelezést végrehajtó Budapest Közút Zrt. kommunikációs vezetője. Huber Szebasztián szerint a területen csak Budapest centruma irányába figyelhető meg torlódás, és az is csak a reggeli csúcsforgalomban, hét órától fél kilencig. A szakember lapunk kérdéseire adott válaszában kifejtette, hogy a bicikliút kiszélesítése nem változtatta meg az említett szakasz közúthálózatának kapacitását, így nem az átalakítás miatt alakulnak ki a dugók. Huber Szebasztián erre azt a magyarázatot adta, hogy például a Bartók Béla út, a Budafoki út és a Műegyetem rakpart együttes közúti kapacitása jelentősen meghaladja a Szent Gellért tér közúti kapacitását.

Lapunk azért tett fel kérdéseket a Budapest Közút Zrt.-nek, mert naponta autósok sokaságának életét keseríti meg az a körülmény, hogy a fenti szakasz áteresztőképessége jelentősen csökkent. A Budapest Közút Zrt.-vel szemben a laikus sofőrök úgy látják, hogy a területen valójában egy sávot elvettek az autósoktól. A napokban több hazai lap és hírportál foglalkozott azzal a jelenséggel, hogy a kibővített bicikliút rendszeresen konfliktusok forrása is: a kerékpársávon állnak le a rendeléseket szállító ételfutárok, ami a bringásokat bosszantja.

A környéken rengeteg üzlet található, az áruszállítók pedig vagy szintén a bicikliúton parkolnak, ha erre nincs lehetőségük, akkor pedig az autók sávjában, ami még tovább rontja az amúgy is jelentősen lecsökkentett áteresztőképességet. A Budapest Közút Zrt.-nek feltettük azt a kérdést is, hogy mivel a fenti jelenségek rengeteg embert érintenek, nem gondolkodnak-e a közlekedési rend valamilyen átalakításán, ésszerűsítésén. A fenti válaszokból úgy tűnik, hogy nem.

A cég arra számít, hogy a nagyobb volumenű útfelbontások – Budafoki út, Petőfi híd budai hídfő – végeztével visszaáll a megszokott forgalmi sűrűség a Bartók Béla úton.

Munkatársaink a környéken az utóbbi napokban többször tapasztalták, hogy ott rendszeresen járőröznek rendőrök, de nem látható, hogy figyelmeztetnék a szabálytalankodó kerékpárosokat, futárokat, áruszállítókat. Lapunk kérdésére a Budapesti Rendőr-főkapitányság azt válaszolta, hogy a testület a közúti közlekedés biztonságát kiemelt feladatként kezeli. A hatályos jogszabályi rendelkezések a hivatásos állományú és szolgálatban lévő rendőr számára jogsértés észlelése esetén intézkedési kötelezettséget írnak elő, melyet azonban számos – a külső szemlélő számára első pillantásra nem megítélhető – élethelyzet árnyal.

Amennyiben az adott útszakaszon elhaladó rendőr már egy folyamatban lévő intézkedés alanya, vagy egy bejelentés helyszínére igyekszik, úgy az adott bejelentés időszerűsége, sürgősségi foka az általa észlelt jogsértés miatti szankcionálást felülírhatja.

A rendőrség tájékoztatása szerint a Bartók Béla út új forgalmi rendjének kialakításakor a tervező-kivitelező a hatósággal nem egyeztetett. 

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom