Krónika

Új kampány népszerűsíti a halfogyasztást

Mindössze négy kiló halat eszünk meg évente

Magyarországon mindössze négy kiló az egy főre eső éves halfogyasztás, amivel Európában a sereghajtók közé tartozunk. Pedig a hal nemcsak finom, hanem roppant egészséges is, érdemes tehát változtatni a szokásainkon. Ebben kíván segíteni a Kapj rá! kampány: idén az érdeklődők az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) is megízlelhetik az újragondolt, és hagyományos halételeket és hasznos tippeket kaphatnak a vásárláshoz, valamint a fogások elkészítéséhez.

Szeptember 23-27 között a Hungexpón gyűlik össze a magyar agrárium színe-java, az OMÉK-on minden a vidékről, helyi termékekről, ételekről, italokról, ízekről és illatokról szól. A kampány standjánál az érdeklődők mindent megtudhatnak arról, hogy miként érdemes halat vásárolni és milyen praktikákkal tudjuk megkönnyíteni a halak elkészítését.

„Minden nap neves szakácsok tartanak majd főzőbemutatót más és más halfajokból, és természetesen válaszolnak is a kérdésekre. Mivel a fogásokat nem magunknak főzzük, hanem az érdeklődőknek, így a pultunknál meg is lehet kóstolni a halas ételeket” – mondta lapunknak Lévai Ferenc az Aranyponty Zrt. elnöke, halgazdálkodási szakember.

„A halakból könnyen és gyorsan lehet ételeket készíteni, elsősorban ennek a praktikáit mutatjuk be. Fontos, hogy sokan megértsék, a hal nem pusztán az ünnepi tálalások része, bármikor elkészíthetünk egy egyszerű ebédet, vagy vacsorát” – tette hozzá a szakértő. Neves séfek mutatják be, hogyan lehet egy-egy ételt formabontó módon a család, vagy a vendéglő asztalára letenni például harcsagyros, harcsa csipsz formájában.

Magyarországon jelenleg roppant alacsony a halfogyasztás mértéke, még európai mércével mérve is, pedig az egészségügyi ajánlások szerint érdemes lenne legalább hetente kétszer halat ennünk. A halban található telítetlen zsírsavak segítik a szív egészséges működését, a vér normál koleszterinszintjének fenntartását, sőt még az agyműködésre is kedvező hatással vannak. A Halászati Operatív Program (HOP) Kapj rá! kampánya a hazai halfogyasztás népszerűsítését tűzte ki céljául.