Krónika

Túl sokat idegeskedünk a karácsonyi ajándékozáskor

A hazai vevők szerint az internetes vásárlás előnye, hogy időt takaríthatnak meg vele, elkerülhetik a zsúfoltságot, és külföldről is rendelhetnek ajándékokat

Az ünnepek közeledtével egyre többet idegeskedünk. Egy friss kutatás szerint tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség az ajándékok beszerzése során. A helyzetre az online vásárlás jelenthet megoldást, ami kevesebb bosszúsággal és kedvezőbb árakkal jár együtt.

A PayPal online fizetési szolgáltató és a Kantar Millward Brown nemzetközi felmérést készített arról, miként viszonyulnak az európai fogyasztók a karácsonyi ajándékvásárlással járó kényelmetlenségekhez. Tíz országban, köztük Magyarországon, több mint tízezer főt kérdeztek meg. Míg a karácsonyt a legtöbben örömteli időszaknak tartják, addig kiderült, hogy az ünnepeket megelőző hetekben tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során, és tizenhét százalékuk tartósan idegeskedik a megfelelő meglepetések beszerzése miatt – írja a Privátbankár.hu.

Nagyjából egynegyedük elsősorban azért aggódik, hogy nem fogja megtalálni a megfelelő ajándékot, huszonkét százalékuk pedig attól fél, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozottnak. Vannak akik, az ajándékokra szánt költségkeret túllépése miatt idegeskednek, vagy éppen amiatt, hogy csak az utolsó pillanatban találnak rá a tökéletes meglepetésre. De az utakon és a boltokban tapasztalható zsúfoltság és a kedvező árak megtalálása is komoly fejtörést okoz a vásárlóknak.

A kellemetlenségeket a környező országokban is hasonlóan élik meg: a csehek negyede, a lengyelek harminc százaléka említett valamilyen ajándékvásárláshoz kapcsolódó bosszúságot. A vásárlási lázzal járó nehézségekre, úgy tűnik, az internet nyújthat megoldást: tízből hat európai szerint a karácsonyi ajándékok online megrendelésével a vásárlás sokkal kevesebb bosszúsággal jár, és hetven százalékuk szerint így kedvezőbb áron lehet egyes termékekhez hozzájutni. A magyarok további előnyként említik, hogy időt takaríthatnak meg vele, elkerülhetik a zsúfolt üzeleteket, és nemcsak belföldről, hanem külföldről is rendelhetnek ajándékokat. Míg hazánkban az ajándékkeresésnél jobban szeretik az ajándékozás izgalmát, addig Európában ez pont fordítva van.