Krónika
Túl sokat idegeskedünk a karácsonyi ajándékozáskor
A hazai vevők szerint az internetes vásárlás előnye, hogy időt takaríthatnak meg vele, elkerülhetik a zsúfoltságot, és külföldről is rendelhetnek ajándékokat
A PayPal online fizetési szolgáltató és a Kantar Millward Brown nemzetközi felmérést készített arról, miként viszonyulnak az európai fogyasztók a karácsonyi ajándékvásárlással járó kényelmetlenségekhez. Tíz országban, köztük Magyarországon, több mint tízezer főt kérdeztek meg. Míg a karácsonyt a legtöbben örömteli időszaknak tartják, addig kiderült, hogy az ünnepeket megelőző hetekben tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során, és tizenhét százalékuk tartósan idegeskedik a megfelelő meglepetések beszerzése miatt – írja a Privátbankár.hu.
Nagyjából egynegyedük elsősorban azért aggódik, hogy nem fogja megtalálni a megfelelő ajándékot, huszonkét százalékuk pedig attól fél, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozottnak. Vannak akik, az ajándékokra szánt költségkeret túllépése miatt idegeskednek, vagy éppen amiatt, hogy csak az utolsó pillanatban találnak rá a tökéletes meglepetésre. De az utakon és a boltokban tapasztalható zsúfoltság és a kedvező árak megtalálása is komoly fejtörést okoz a vásárlóknak.
A kellemetlenségeket a környező országokban is hasonlóan élik meg: a csehek negyede, a lengyelek harminc százaléka említett valamilyen ajándékvásárláshoz kapcsolódó bosszúságot. A vásárlási lázzal járó nehézségekre, úgy tűnik, az internet nyújthat megoldást: tízből hat európai szerint a karácsonyi ajándékok online megrendelésével a vásárlás sokkal kevesebb bosszúsággal jár, és hetven százalékuk szerint így kedvezőbb áron lehet egyes termékekhez hozzájutni. A magyarok további előnyként említik, hogy időt takaríthatnak meg vele, elkerülhetik a zsúfolt üzeleteket, és nemcsak belföldről, hanem külföldről is rendelhetnek ajándékokat. Míg hazánkban az ajándékkeresésnél jobban szeretik az ajándékozás izgalmát, addig Európában ez pont fordítva van.
Nagyjából egynegyedük elsősorban azért aggódik, hogy nem fogja megtalálni a megfelelő ajándékot, huszonkét százalékuk pedig attól fél, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozottnak. Vannak akik, az ajándékokra szánt költségkeret túllépése miatt idegeskednek, vagy éppen amiatt, hogy csak az utolsó pillanatban találnak rá a tökéletes meglepetésre. De az utakon és a boltokban tapasztalható zsúfoltság és a kedvező árak megtalálása is komoly fejtörést okoz a vásárlóknak.
A kellemetlenségeket a környező országokban is hasonlóan élik meg: a csehek negyede, a lengyelek harminc százaléka említett valamilyen ajándékvásárláshoz kapcsolódó bosszúságot. A vásárlási lázzal járó nehézségekre, úgy tűnik, az internet nyújthat megoldást: tízből hat európai szerint a karácsonyi ajándékok online megrendelésével a vásárlás sokkal kevesebb bosszúsággal jár, és hetven százalékuk szerint így kedvezőbb áron lehet egyes termékekhez hozzájutni. A magyarok további előnyként említik, hogy időt takaríthatnak meg vele, elkerülhetik a zsúfolt üzeleteket, és nemcsak belföldről, hanem külföldről is rendelhetnek ajándékokat. Míg hazánkban az ajándékkeresésnél jobban szeretik az ajándékozás izgalmát, addig Európában ez pont fordítva van.