Krónika
Mulasztás miatt gurult el a buszkerék
Addig folytatja a BKV a Modulo nevű járművek tesztelését, amíg ki nem derül, hogy konstrukciós hiba okozta-e a szerdai balesetet
Továbbra is teszteli a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) azokat az autóbuszokat, amelyeknek egyikéről szerdán a fővárosban több kerék elszabadult, az alkatrészek pedig súlyosan megsebesítettek egy közelben álló gyalogost. A BKV tegnap közölte a távirati irodával, hogy amíg be nem bebizonyosodik, hogy a történteket konstrukciós hiba okozta, addig nem szüneteltetik a próbajáratokat. A közlekedési cég felhívta a figyelmet, hogy a szerdai balesetet okozó, Modulo típusú autóbusz nem a tulajdonuk, és ahhoz a társaságot semmilyen viszony nem fűzi. Amennyiben ez helytálló, az azt jelenti, hogy a jármű üzembentartója sem a BKV, hanem a busz gyártója, a Mabi-Bus Kft.
Kovács Kázmér, a Magyar Ügyvédi Kamara elnökhelyettese lapunk kérdésére elmondta, hogy a balesetet okozó busz üzembentartója, vagy ha az nincs, akkor a tulajdonosának biztosítója kötelezhető kárrendezésre a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás alapján. A szakember szerint az ügyben indítható kárrendezés nem lehet kétséges, hisz nem vitatható, hogy a szerencsétlenséget, illetve a gyalogos sérülését az autóbusz hibás alkatrésze okozta.
Az elsodort gyalogos súlyosan megsérült, lába és medencéje több helyen eltörött, ezért meg kellett operálni. A sértett állapotáról családja kérésére mindössze ennyi jelenhetett meg a hírekben, bár egyes sajtótalálgatások szerint a beteg végtagját csonkolni kellett. A rendőrség vizsgálói a baleset helyszínén a Modulo-busz kerekeinek mindegyik rögzítőcsavarját megtalálták, mivel az alkatrészek sértetlenek, az azt jelenti, hogy kiestek a helyükről, és a kerék ezért szabadulhatott el. A lapunk által megkérdezett autószerelő szakember véleménye szerint az úgynevezett kónuszos csavarok nem lazulhatnak ki menet közben sem, valószínű, hogy azokat nem húzták meg kellőképpen.
Kovács Kázmér, a Magyar Ügyvédi Kamara elnökhelyettese lapunk kérdésére elmondta, hogy a balesetet okozó busz üzembentartója, vagy ha az nincs, akkor a tulajdonosának biztosítója kötelezhető kárrendezésre a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás alapján. A szakember szerint az ügyben indítható kárrendezés nem lehet kétséges, hisz nem vitatható, hogy a szerencsétlenséget, illetve a gyalogos sérülését az autóbusz hibás alkatrésze okozta.
Az elsodort gyalogos súlyosan megsérült, lába és medencéje több helyen eltörött, ezért meg kellett operálni. A sértett állapotáról családja kérésére mindössze ennyi jelenhetett meg a hírekben, bár egyes sajtótalálgatások szerint a beteg végtagját csonkolni kellett. A rendőrség vizsgálói a baleset helyszínén a Modulo-busz kerekeinek mindegyik rögzítőcsavarját megtalálták, mivel az alkatrészek sértetlenek, az azt jelenti, hogy kiestek a helyükről, és a kerék ezért szabadulhatott el. A lapunk által megkérdezett autószerelő szakember véleménye szerint az úgynevezett kónuszos csavarok nem lazulhatnak ki menet közben sem, valószínű, hogy azokat nem húzták meg kellőképpen.