Krónika
Állandó káosz Zuglóban
Sok XIV. kerületben élő ember kénytelen a fizetős zónákban parkolni
Egyre nagyobb káoszt okoz Zuglóban a hat napja bevezetett fizetős parkolási rendszer, amelynek – a tapasztalatokból úgy tűnik – legnagyobb kárvallottjai maguk a XIV. kerületben élők. A korábban P+R területekként használt városrészek – a Dózsa György és a Hermina út, az Ajtósi Dürer sor és a környékük – valóban kiürültek, azokon csak elvétve látni parkoló autókat, ugyanakkor a nagyobbik zóna határán, a Francia úton túl napról napra áldatlanabb állapotok uralkodnak. Zuglói olvasóink közül már többen jelezték, hogy ha napközben elmennek valahova a saját kocsijukkal, akkor kora estig szinte lehetetlen visszaparkolniuk oda, mert helyeiket elfoglalják a más kerületekből a városrészbe ingázó autósok. Számos esetben ez márodáig fajult, hogy a XIV. kerületben élők voltak kénytelenek a fizetőzónában leállítani a járművüket, mert a még ingyenes övezetben egyáltalán nem volt hely.
A Párbeszéd társelnöke, Karácsony Gergely vezette önkormányzat a fizetős parkolás bevezetése előtti nyakatekert magyarázata szerint mindenki jól jár, mert akik csak ingáznak, azok majd fizetnek, a zuglóiak pedig ettől fellélegeznek. Az nem világos, hogy aki korábban az ingyenes övezetekben állította le a kocsiját, az miért fizetné meg a parkolásért az amúgy borsos díjakat, ha néhány utcával arrébb továbbra sem kell a zsebébe nyúlnia. A helyzet napról napra rosszabb, aminek hátterében valószínűleg az is állhat, hogy sokan mostanában jönnek vissza a nyári szabadságukról, és munkába állva ugyancsak a zuglóiak elől veszik el a parkolóhelyeket.
A sokat vitatott rendszer bevezetése előtt számos esetben felvetődött a XIV. kerületi P+R parkolók felülvizsgálata, a férőhelyek számának emelése, a megállók korszerűsítése, de a hevenyészett tervekből semmi nem valósult meg.A Francia út környékén egyetlen nagyobb megálló van a Mexikói útnál, a földalatti végállomása mellett, de annak kapacitása nem a mai forgalomra, illetve az agglomerációból ingázókra méretezett. Az már a fizetős szisztéma bevezetése előtt is megfigyelhető volt, hogy számos autós a Kacsoh Pongrác úti felüljáró alatti területen, a Nyugati pályaudvarhoz tartozó, nem használt vágányok melletti sáros, poros részen parkol. A fizetési kötelezettség hatályba lépése óta már ezen az elhagyatott részen is harc folyik az embernagyságú gazban kitaposott helyekért.
Sok autós szerint a Zuglóban felszerelt automaták működése rendkívül bonyolult, logikátlan, a parkolócédula kiadásáig nyolc lépésben kell beütni a személyes adatokat, közöttük a jármű rendszámát is.A zuglói önkormányzat nem engedélyezett türelmi időt az átállásra, a parkolóellenőrök ezen a héten már gőzerővel bírságolták a sofőröket.A helyzetről szerettük volna megkérdezni Karácsony Gergely polgármestert, de lapzártánkig nem reagált megkeresésünkre.
A Párbeszéd társelnöke, Karácsony Gergely vezette önkormányzat a fizetős parkolás bevezetése előtti nyakatekert magyarázata szerint mindenki jól jár, mert akik csak ingáznak, azok majd fizetnek, a zuglóiak pedig ettől fellélegeznek. Az nem világos, hogy aki korábban az ingyenes övezetekben állította le a kocsiját, az miért fizetné meg a parkolásért az amúgy borsos díjakat, ha néhány utcával arrébb továbbra sem kell a zsebébe nyúlnia. A helyzet napról napra rosszabb, aminek hátterében valószínűleg az is állhat, hogy sokan mostanában jönnek vissza a nyári szabadságukról, és munkába állva ugyancsak a zuglóiak elől veszik el a parkolóhelyeket.
A sokat vitatott rendszer bevezetése előtt számos esetben felvetődött a XIV. kerületi P+R parkolók felülvizsgálata, a férőhelyek számának emelése, a megállók korszerűsítése, de a hevenyészett tervekből semmi nem valósult meg.A Francia út környékén egyetlen nagyobb megálló van a Mexikói útnál, a földalatti végállomása mellett, de annak kapacitása nem a mai forgalomra, illetve az agglomerációból ingázókra méretezett. Az már a fizetős szisztéma bevezetése előtt is megfigyelhető volt, hogy számos autós a Kacsoh Pongrác úti felüljáró alatti területen, a Nyugati pályaudvarhoz tartozó, nem használt vágányok melletti sáros, poros részen parkol. A fizetési kötelezettség hatályba lépése óta már ezen az elhagyatott részen is harc folyik az embernagyságú gazban kitaposott helyekért.
Sok autós szerint a Zuglóban felszerelt automaták működése rendkívül bonyolult, logikátlan, a parkolócédula kiadásáig nyolc lépésben kell beütni a személyes adatokat, közöttük a jármű rendszámát is.A zuglói önkormányzat nem engedélyezett türelmi időt az átállásra, a parkolóellenőrök ezen a héten már gőzerővel bírságolták a sofőröket.A helyzetről szerettük volna megkérdezni Karácsony Gergely polgármestert, de lapzártánkig nem reagált megkeresésünkre.