Gazdaság
jó üzleti terv kiemelkedő szerephez jut
A GINOP pályázatai közül a hazai vállalkozások elsősorban a kapacitásbővítést szolgáló pályázat iránt érdeklődnek. Ilyen a GINOP–1.2.2-15 számú kiírása, amelyben a vállalkozások idén év elejétől hatvanmilliárd forintos keretösszegre adhatták be igényüket. A nagyarányú túligénylés miatt a kiírást a kormány felfüggesztette – olvasható az OTP Hunagro-Projekt közleményében.
A programban főként az állattartókat célzó kiírások voltak rendkívül népszerűek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a vállalkozások leginkább a felhívások szövegének értelmezésében és a pályázatokhoz kapcsolódó üzleti tervük elkészítésében kérnek segítséget. Ám sok cég egyszerűen megretten, és gyakran nem is jelentkezik. Egy jó üzleti terv kidolgozásának kiemelkedő szerepe van, ugyanis a megszerezhető száz pontból ez önmagában 55 pontot tesz ki. Egy nem professzionálisan elkészített üzleti terv akár a pályázat sikerességét is veszélyeztetheti. Az OTP Hunagro-Projekt szerint az egyik fő és legelső akadályt jelenti az a tény, hogy a potenciális jelentkezők egyszerűen nem ismerik a lehetőségeiket. Sok esetben nincsenek tisztában azzal, hogy pályázatra jogosultak, így a kiírások és azok haszonélvezői „nem találják meg egymást”. Általános tapasztalat egyébként, hogy a vállalkozók gyakran alkalmatlannak tartják magukat, így eleve fel sem mérik a lehetőségeiket.
A programban főként az állattartókat célzó kiírások voltak rendkívül népszerűek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a vállalkozások leginkább a felhívások szövegének értelmezésében és a pályázatokhoz kapcsolódó üzleti tervük elkészítésében kérnek segítséget. Ám sok cég egyszerűen megretten, és gyakran nem is jelentkezik. Egy jó üzleti terv kidolgozásának kiemelkedő szerepe van, ugyanis a megszerezhető száz pontból ez önmagában 55 pontot tesz ki. Egy nem professzionálisan elkészített üzleti terv akár a pályázat sikerességét is veszélyeztetheti. Az OTP Hunagro-Projekt szerint az egyik fő és legelső akadályt jelenti az a tény, hogy a potenciális jelentkezők egyszerűen nem ismerik a lehetőségeiket. Sok esetben nincsenek tisztában azzal, hogy pályázatra jogosultak, így a kiírások és azok haszonélvezői „nem találják meg egymást”. Általános tapasztalat egyébként, hogy a vállalkozók gyakran alkalmatlannak tartják magukat, így eleve fel sem mérik a lehetőségeiket.