Gazdaság
Visszatéríti a Tigáz a tévesen kért átalányokat
A cég egyenlő bánásmód elve alapján jár el minden ügyfelével
A Tigáz szerdai tájékoztatásában felidézte, az elmúlt négy hét során értesítést küldtek a behajtási költségátalány megfizetéséről azoknak ügyfeleknek, amelyek egy vagy több számlájukat nem, vagy késedelmesen fizették meg.
A közleményben hangsúlyozták, hogy a vállalat az értesítést a vonatkozó törvényben foglaltakkal összhangban küldte ki. A törvény hatálya ugyanakkor nem terjed ki az egyetemes szolgáltatásra jogosult lakossági fogyasztókra, hanem a vállalkozások, valamint a vállalkozás és szerződő hatóság közötti kereskedelmi ügyletek kiegyenlítéseként teljesített fizetésekre - tették hozzá.
Nemcsak a kisvállalkozók érintettek, hanem minden vállalkozó, önálló gazdasági vagy szakmai tevékenységet folytató szervezet, még ha az adott tevékenységet egyetlen személy, magánszemély végzi, ide tartoznak az egyéni vállalkozók is. A behajtási költségátalány mértékét és hatókörét a törvény szabályozza - emlékeztetnek a közleményben.
A Tigáz hangsúlyozta, az egyenlő bánásmód elve alapján jár el minden ügyfelével, a késedelmes számlafizetésnél nem tesz, és nem tehet különbséget.
A közleményben arra is felhívták a figyelmet: ha a késedelmesen fizető ügyfél nem fizeti meg a behajtási költségátalányt, legvégső esetben a szolgáltatás kikapcsolható.
Az olasz Eni energiaipari cég tulajdonában lévő Tigáz Magyarország egyetemes gázszolgáltatási engedélyét a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) 2016. október 1-jei határidővel vonta vissza a vállalat kérésére. Az ügyfeleket a Főgáz veszi át. A cég Magyarország egyharmadán végzett gázszolgáltatási tevékenységet. A Tigáz szabadpiaci gázkereskedelmi portfólióját is értékesítette.