Gazdaság
Túlterhelhetik a Volkswagent a kártérítések
Kifejtette, hogy a vállalat az eddigi válságkezelésre 16,2 milliárd eurót tett félre, és pénzügyi helyzete továbbra is stabilnak mondható, de „nem kell matematikusnak lenni ahhoz, hogy lássuk, tetszés szerinti kártérítési összegek kifizetése még a Volkswagent is túlterhelné” – vélekedett a vezérigazgató.
Müller elutasította az európai fogyasztóvédők követeléseit az amerikai mintájú kárrendezésre, indoklása szerint az Egyesült Államokban a határértékek jóval szigorúbbak, ezáltal a javítás is bonyolultabb. A vállalat az amerikai ügyfeleknek 14,7 milliárd dollárt fizetett ki az ügy kirobbanása után különböző jogcímeken. A konszern legalább 5100 dollár kártérítési összeget köteles fizetni a manipulált járművekkel rendelkező amerikai ügyfeleknek. Míg az Egyesült Államokban csak félmillió jármű érintett, világszerte a számuk tizenegymillióra rúg.
A hírhez kapcsolódik, hogy a Die Welt című német lap szerint a Bosch autóipari beszállítót az amerikai károsultak ügyvédei „tettestársnak” tartják, mivel a vállalat szállította a Volkswagennek a dízelmotorok emissziós értékeit szabályozó szoftvert. A gyanú szerint a Bosch tudatában volt annak, hogy a Volkswagen a „csalás szándékával” kívánja felhasználni a szoftvert, mivel az direkt úgy készült, hogy felismerje: mikor áll a kocsi a mérőpadon.