Gazdaság

Tovább bővít a győri Audi-cég

Leginkább az autógyáraknak köszönhető a javulás

Bővítené 75 ezer négyzetméteres, tízmilliárd forintból megépült, tavaly ősszel átadott logisztikai parkját a győri Audi-gyár. Eközben tizenegyezer fölé nőtt az Audi Hungaria dolgozóinak létszáma, és az év első felében mintegy hatvanhatezer autó és egymillió motor készült a Rába-parti városban.

Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria Motor szóvivője elmondta: a megnövekedett logisztikai igények indokolják a lépést. Hozzátette, hogy szeretnék, ha Győrben lenne a második logisztikai csarnok, de a pontos helyszín kiválasztását még tárgyalások előzik meg. A regionális környezetvédelmi felügyelőség tájékoztatására hivatkozva a Kisalföld azt írta: egy meg nem nevezett győri cég kérésére megkezdődött egy, a már álló logisztikai park melletti helyszín előzetes vizsgálata, mivel a kérvényező abban bízik, hogy a versenytárgyalások során ő nyeri el az építés lehetőségét.

Az Audi Hungaria Motor korábbi közleménye szerint 2014 első hat hónapjában hétszázkilencvenhat szakember kezdte a karrierjét a vállalatnál, így tizenegyezer fölé nőtt az Audi-dolgozók létszáma. Egyébként a foglalkoztatotti kör 2011 szeptemberében érte el a hétezret, tavalyelőtt áprilisban a nyolcezret, tavaly februárban pedig a kilencezret. A belépő tízezredik alkalmazottat 2013 szeptemberében köszöntötték. Idén januártól június végéig 1 millió 66 ezer 236 motor készült Győrben, szemben az egy évvel korábbi 1 millió 19 ezer 595-tel. Az összeszerelő-üzemben pedig 66 ezer 640 autó gördült le a szerelőszalagokról 2014 első hat hónapjában, 2013 ugyanezen időszakában pedig 13 ezer 416 jármű. Augusztus közepétől három műszakos termelésre állt át a győri gyár, mivel a prémium modellek iránt jelentős a kereslet. Az augusztus eleji tájékoztatás szerint emelkedett a kft. első féléves árbevétele, az egy évvel korábbi 2,796 milliárd euró után 3,712 milliárd euró lett. Az Audi Hungária tavaly, húszéves jubileumát ünnepelve kötött stratégiai megállapodást a kormánnyal.

Tóth Gergely, a Buda-Cash Brókerház elemzője emlékeztetett rá: a nyolcéves rekordnak számító, második negyedéves gazdasági növekedésről szóló 3,9 százalékos adat az ipar, azon belül is az építőipar és a járműgyártás – Daimler és az Audi – hatásának tudható be, amellett, hogy az agrárszektor és a szolgáltatások is húzó hatást fejthettek ki.