Gazdaság

Több a magyar alapanyag a menzákon

Piaci összefogás

Elindult a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán Program (HAMM) a piac három meghatározó szereplőjének összefogásával – közölte a Hungast csoport.

Ezzel a jövő tanévtől hangsúlyosabban jelennek meg a magyar gyártók termékei az ételek hozzávalói között. A cégcsoport elsőként az Univerrel és Gyermelyi Zrt.-vel kötött stratégiai megállapodást, és további gyártókkal tárgyal – adta hírül az MTI. Páger Zsolt, a Hungast üzletfejlesztési igazgatója szerint a naponta tizenegy megyében, mintegy hétszáz tálalási helyen 180 ezer fogyasztót ellátó közétkeztető cégnek alapvető fontosságú, hogy a magyar beszállítók termékeit receptúráiban felhasználja és népszerűsítse fogyasztói körében. Fontosnak tartják, hogy a gyermekek megismerjék a magyar alapanyagok választékát, és tudatában legyenek az egészséges élelmiszerek összetevőinek. A Hungast közölte, a program önkéntes vállalás a cégcsoport részéről, nem tartalmaz állami finanszírozást.