Gazdaság
Távozik a VW észak-amerikai érdekeltségének vezetője
A cég tagadja, hogy harminc vezetője lenne érintett a csalásban
A Skoda Auto, a Volkswagen leányvállalata Winfried Vahland távozását bejelentő közleményében hangsúlyozta, hogy a vezérigazgató döntése nem függ össze a dízelbotránnyal. Az indoklás szerint Winfried Vahland az „új regionális szervezet felállításáról vallott eltérő nézetei” miatt úgy döntött, hogy nem veszi át új megbízatását.
A Volkswagen konszern szeptember 24-én jelentette be, hogy a Skoda Auto vezérigazgatóját nevezi ki az Egyesült Államokat, Kanadát és Mexikót is magába foglaló, újonnan létesítendő észak-amerikai részleg élére.
A Volkswagen felügyelőbizottságának akkori elnöke, Ferdinand Piëch és Martin Winterkorn vezérigazgató között az idén tavasszal kirobbant hatalmi harc idején a Skoda Auto vezérigazgatójának neve merült fel egyik lehetséges jelöltként a Volkswagen konszern vezérigazgatói posztjára. Winterkorn dízelbotrány miatti lemondása után azonban a konszern vezetését a Porsche vezérigazgatója, Matthias Müller vette át.
Sajtóértesülés szerint legalább harminc vezető érintett
A Der Spiegel című német hírmagazin az internetes oldalán szerdán közzétett cikkében azt írta, hogy jóval több felsővezető tudott a károsanyag-kibocsátási értékeket manipuláló szoftverről, mint amit korábban a vállalatvezetés „kis csoportot” emlegető megnyilvánulásai sugalltak.
A Volkswagen belső és a Jones Day amerikai ügyvédi iroda párhuzamosan végzett, a személyes felelősség megállapítására irányuló vizsgálatának előzetes eredményei arra utalnak, hogy „az emissziós csalás egyáltalán nem egy kis csoport műve volt, miként azt a vállalat állította”. „A Volkswagen több tucat menedzsere érintett volt, az ügyet jól ismerők harminc személyről beszélnek, akiket fel kell függeszteni a munkavégzés alól” - írta a Der Spiegel.
„Ez a szám teljességgel megalapozatlan” - jelentette ki a Volkswagen wolfsburgi központjának egyik szóvivője a Spiegel értesüléseire reagálva.