Gazdaság

Száguld a magyarországi járműipar

A nagy gyártókon túl a világ legnagyobb autóipari beszállítói is jelen vannak – az idén jelentős fejlesztések indultak el az ágazatban

Az idén nyáron jelentős fejlesztések indultak el a magyarországi járműgyártóknál: tegnap megkezdődött az Audi TT Coupé harmadik generáció­jának sorozatgyártása, míg az Opel szentgotthárdi gyárában gőzerővel zajlik a kis hengerűrtartalmú benzinmotorok sorozatgyártása, és tovább bővült a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban készülő modellek sora is.

audi
Az Audi elkezdte a TT Coupé harmadik generációjának sorozatgyártását (Fotó: Kövesdi Andrea)

Az Audi TT új generációja a harmadik modell, amelyet az Audi teljes egészében Győrben gyárt – mondta lapunknak Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs igazgatója. Kiemelte: a modell integrálása az új gyártósorokra azért is jelentős pont a Rába-parti városban, mert ezzel a járműgyár teljes kapacitással dolgozik. A tervek szerint a tavalyi, mintegy 43 ezerhez képest az idén megháromszorozza az autógyártását a német tulajdonban lévő cég. Mint azt a Magyar Hírlap korábban már megírta, a múlt héten jelentette be a járműgyártó vállalat, hogy augusztus közepétől három műszakos termelésre állnak át, a lépés oka alapvetően az, hogy a prémium modellek iránt nagyon nagy a kereslet.

Bő egy hete annak, hogy megkezdődött az Opel szentgotthárdi gyárában a kis hengerűrtartalmú benzinmotorok sorozatgyártása, amely az új Flex motorgyár fő terméke lesz. Ezzel teljessé vált a termékpaletta a mintegy hétszázmillió eurós beruházással épült gyárban, amely 2013 elején kezdte meg a termelést. Ráadásul az Opel beruházása erősíti a magyar gazdaságot is, hiszen beszállítóinak 46 százaléka hazai vállalkozás.

Idetartozik az is, hogy idén nyártól tovább bővült a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban készülő modellek sora: a Mercedes-Benz az új CLA Shooting Brake kompaktautó modelljét, amely az ötödik a sorban, kizárólag Kecskeméten gyártja, akár csak – az egyelőre – négyajtós CLA-t. Így a Mercedes-Benz magyarországi telephelyén a B és CLA osztályokkal, valamint a CLA Shooting Brake modellel már három személyautó gyártása zajlik. A modellt az év végén mutatják be, piaci bevezetése 2015 első félévében lesz.
Az új projekttel a vállalat még tovább erősíti kecskeméti telephelyét, ahol – hasonlóan Győrhöz – már három műszakban folyik a termelés.

A kecskeméti üzemben a 2012-es 0,9 milliárd euró nettó árbevétel után 2013-ban 2,1 milliárd euró nettó
forgalmat ért el.



Exportunk negyede innen jön
Magyarországon 620 járműipari vállalat működik, ezek több mint százezer embernek adnak munkát, és évente tizenötmilliárd euró termelési értéket állítanak elő. A teljes magyar ipari termelés tizennyolc, a GDP-nek pedig tíz százalékát adja a járműipar, az export negyede is innen származik. A járműgyártó cégek árbevételének 92 százaléka a külpiacokról jön, a Magyarországon gyártott motorok négyötödét, az autók kilencven százalékát exportálják. A nagy gyártókon túl a világ húsz legnagyobb, közvetlen autóipari beszállítójából tizenöt van jelen Magyarországon.

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom